Ralph Lauren продава цифрови стоки в метавселената на Roblox

Все повече модни къщи се насочват към тази сфера, за да привличат по-млада клиентела

Модната индустрия e един от първите сектори, които преминават към метавселената.
Модната индустрия e един от първите сектори, които преминават към метавселената.
Модната индустрия e един от първите сектори, които преминават към метавселената.    ©  Reuters
Модната индустрия e един от първите сектори, които преминават към метавселената.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Ralph Lauren дебютира с първата си цифрова модна линия във виртуалния свят на Roblox. Компанията, известна най-добре със своите поло ризи, предлага изживяване "Зимно бягство" в онлайн вселената на Roblox. Играчите могат да се насладят на дейности като кънки на лед, докато пазаруват ретро спортни облекла от колекцията на дизайнера от 90-те. Очаква се артикулите да струват от 125 до 300 Robux, или около 1.25 до 3 долара, съобщава Bloomberg.

Новият ход на Ralph Lauren не е изненадващ. Водещи модни къщи, от Gucci до Balenciaga и Burberry, развиват цифрови продукти, които никога няма да бъдат използвани от купувачите. Гигантът за спортно облекло Nike също си партнира с Roblox, за да създаде виртуален свят, наречен Nikeland. Той ще позволи на потребителите да обличат своите аватари в дрехи и маратонки на Nike и ще включва арени и сгради на Nike, които ще позволят на играча да се състезава в игри. Засега съоръженията ще бъдат безплатни за използване.

Ralph Lauren смята, че пазарните възможности за търговия на дребно във виртуални пространства са значителни. "С тенденцията, която виждаме да расте, ние наистина вярваме в това като бъдещ поток от приходи, каза говорител на компанията, добавяйки: NFT са неизменна част от нашите бъдещи планове."

Купи дрехи за аватара си

The Dematerialised, британска стартъп компания, която съоснователката Карина Нобс нарича "дигиталния универсален магазин на вашите мечти". The Dematerialised продава виртуални луксозни стоки, които ще съществуват само онлайн. Първият продукт, който излезе на 12 декември 2020 г., беше сребърен пуловер на цена от 121 евро (137 долара). 1212 дигитални изображения бяха продадени в рамките на три часа. Нобс работи с Fabricant, нидерландска виртуална модна къща, където потребителите създават ексклузивно облекло за своите дигитални аватари в социални платформи. Сътрудничеството с Fabricant отбеляза най-скъпата продажба в магазина на The Dematerialized досега: 9 хил. евро за една дреха, или по-точно - недреха.

Купувачите получават NFT или незаменим токен, който е виртуален сертификат за собственост, който работи на базата на блокчейн технология. С това доказателство за автентичност собственикът може да покаже дамска чанта или рокля във VRChat, където десетки хиляди потребители се срещат ежедневно чрез своите аватари - и парадират с находките си.

(Виртуална) реалност

Може да изглежда глупаво да харчите големи суми за предмети, които никога няма да можете да докоснете или задържите, но геймърите отдавна използват цифрови дрехи, за да утвърдят своята онлайн идентичност. Ръководителите в модната индустрия приемат тенденцията сериозно, особено след като Facebook се ребрандира като Meta Platforms Inc. Компанията цели да се фокусира върху създаването на симулиран дигитален свят, където потребителите могат да взаимодействат сякаш в реално физическо пространство. Изведнъж тази нишова практика има потенциала да се взриви.

"Аватарите ще бъдат толкова често срещани като профилните снимки днес, но вместо статично изображение, ще бъдат живи 3D представяния на вас, вашите изражения, вашите жестове, обясни Зукърбърг. Ще имате гардероб от виртуални дрехи за различни поводи, проектирани от различни компании."

Модната индустрия e един от първите сектори, които преминават към метавселената. Това се дължи на факта, че при изработката на цифрова мода няма суровини за закупуване, а трудът е минимален, виртуалните дрехи носят почти изцяло печалба. Ушиването на истинска дреха отнема дни или дори седмици, в сравнение с коригирането на предварително програмирани шаблони за дрехи, което може да отнеме минути. Оформянето на дизайни в метавселената също отваря огромни възможности за творчество. В крайна сметка дрехите могат да изглеждат, както дизайнерът пожелае - ограниченията, които обикновено се налагат от пазарната практичност, изчезват в метавселената.

Още повече че представянето на нови колекции преди производство ще намали излишни разходи и ще елиминира свръхпроизводството. Чрез виртуално модно ревю потребителите ще могат да правят поръчки от своите екрани, позволявайки на марката да произвежда физически само това, което вече е продадено - вместо да пълни физическите си магазини с истински дрехи, които могат да не се продадат. Аватарите ще имат вградено оразмеряване и ще могат да тестват моделите.

Анализатори на Morgan Stanley казаха миналия месец, че премиум NFT, които включват дигитална мода, могат да достигнат 50 млрд. евро (около 56 млрд. долара) до 2030 г., като колекционерските артикули нарастват в популярността си.

Roblox отчете 47.3 млн. активни потребители дневно през третото тримесечие на годината. Играчите често променят външния вид на своите аватари, като 1 от 5 го прави всеки ден, каза Кристина Уутън, вицепрезидент на Roblox за глобални партньорства с марки.

"Мога да си представя ден, в който играчите пробват артикули в Roblox, след което щракват върху бутон, за да ги доставят в реалния свят", каза тя в интервю.

Metaspace отвъд Facebook

По-рано тази година Facebook представи плановете си за изграждане на метавселена и прекръсти бизнеса си на Meta. Във визията на Зукърбърг тя е нещо като всеобхващащ интернет, където виртуалните преживявания и светове ще споделят някакво ниво на свързаност, ще имат оперативна съвместимост и всеки ще има идентичност (примерно чрез свой аватар). Концепцията за виртуална вселена обаче далеч не е идея на Facebook. Kитайският гигант за социални медии и игри Tencent също навлиза в метавселената и експерти казват, че виртуалният свят може да се оформи като битка между Meta и Tencent, който има стратегически партньорства с Epic Games и платформата за игри на Roblox.

Платформата за видеоигри Roblox Corporation обяви планове за метавселена едва през ноември, и вече има партньорства с немалко водещи брандове. Компанията казва, че иска да създаде виртуално пространство, където хората могат да "се събират в рамките на милиони 3D преживявания, за да учат, работят, играят, създават и общуват".

Главният изпълнителен директор на Roblox Дейв Бачуки отбеляза по-рано тази година пред The Wall Street Journal, че компанията вижда своята 15-годишна платформа като център за виртуални и потапящи преживявания, където хиляди могат да посещават заедно концерти, училищни срещи или срещи на персонала. Компанията е инвестирала сериозно в технологиите и е разширила наемането на персонал, за да поддържа тези виртуални преживявания.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    neyko avatar :-(
    Нейко

    Еманация на снобизма...

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал