Бъдещето на икономиката на създателите
Споделената собственост и контролът върху онлайн платформите е пътят напред, твърди Ли Дзин, съосновател на Variant Fund и основател на Atelier Ventures


Ли Дзин, съосновател на Variant Fund и основател на Atelier Ventures; The Economist

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Представете си свят, в който Facebook е притежаван и управляван от своите потребители, които гласуват за определяне на неговите политики за модериране на съдържанието и събиране на данни. Тези потребители - чиито снимки, видеоклипове и други публикации придават на Facebook неговата стойност, колективно притежават платформата и най-ранните потребители са видели как се покачва стойността на това, на което са заложили, с увеличаването на мащаба. Основният екип работи всеки ден върху разработването на платформата, но продуктовата стратегия и разпределението на ресурсите са решение на всички. Това въображаемо бъдеще звучи коренно различно от днешния дигитален свят. Но е по-близо, отколкото си мислите.
През последното десетилетие пазарните оценки на големите онлайн платформи като Facebook, YouTube, Snap и TikTok достигнаха милиарди долари. Те не биха могли да го направят без съдържанието, публикувано от техните потребители. "Икономиката на създателите" - платформите и инструментите, които позволяват на творческите индивидуалисти да споделят съдържание, да изграждат аудитория и да правят пари по различни начини - сега струва над 100 млрд. долара. По света има около 50 млн. създатели и това е четвъртата най-желана кариера сред децата във Великобритания на възраст от 7 до 11 години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.