Бъдещето на икономиката на създателите
Споделената собственост и контролът върху онлайн платформите е пътят напред, твърди Ли Дзин, съосновател на Variant Fund и основател на Atelier Ventures


Ли Дзин, съосновател на Variant Fund и основател на Atelier Ventures; The Economist

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Представете си свят, в който Facebook е притежаван и управляван от своите потребители, които гласуват за определяне на неговите политики за модериране на съдържанието и събиране на данни. Тези потребители - чиито снимки, видеоклипове и други публикации придават на Facebook неговата стойност, колективно притежават платформата и най-ранните потребители са видели как се покачва стойността на това, на което са заложили, с увеличаването на мащаба. Основният екип работи всеки ден върху разработването на платформата, но продуктовата стратегия и разпределението на ресурсите са решение на всички. Това въображаемо бъдеще звучи коренно различно от днешния дигитален свят. Но е по-близо, отколкото си мислите.
През последното десетилетие пазарните оценки на големите онлайн платформи като Facebook, YouTube, Snap и TikTok достигнаха милиарди долари. Те не биха могли да го направят без съдържанието, публикувано от техните потребители. "Икономиката на създателите" - платформите и инструментите, които позволяват на творческите индивидуалисти да споделят съдържание, да изграждат аудитория и да правят пари по различни начини - сега струва над 100 млрд. долара. По света има около 50 млн. създатели и това е четвъртата най-желана кариера сред децата във Великобритания на възраст от 7 до 11 години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.