Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

AmazeVR
AmazeVR    ©  AmazeVR
AmazeVR
AmazeVR    ©  AmazeVR
//разплащане

Парите ви, сега

Младите нямат търпение. Колкото клише, толкова и вярно: израслите изцяло в интернет и мобилна среда ценят бързината също толкова, колкото и качеството. В малко случаи това важи повече, отколкото при продажбата на неща онлайн. Twig, лондонска финтех компания, която се цели в младите потребители, които искат да получат пари за дрехите или електрониката, с която искат да се разделят, наскоро набра 35 млн. долара инвестиция в рунд от серия A. Компанията, основана в средата на 2020 г., работи основно на домашния британски пазар, но се разраства бързо и вече има над 250 хил. потребители. Целта на финансирането е платформата да може да заработи и на европейския пазар през третото тримесечие на тази година. Twig се разраства основно чрез дигитални покани от потребител на потребител, което изглежда като печеливша стратегия в този конкретен сегмент - хората обичайно знаят кой от приятелите има би имал нещо, с което иска да се раздели бързо. "Средният" профил на потребителите изглежда така: 22-годишно момиче, наскоро завършило университет, което иска да се раздели с част от гардероба си. Да ѝ пожелаем успех.
//HR

Правилната компенсация

Всяка компания трябва да реши какви възнаграждения да плаща на служителите си и как да следи за тях. Много често това се случва по доста старомоден начин: в таблици или чрез HR системи. Компаниите също така трябва да са сигурни, че плащат еднакви суми за хора със сходен опит и за същата свършена работа. Assemble, стартъп, който се опитва да вкара организация в целия процес, наскоро обяви, че е получила 5 млн. долара финансиране. Продуктът на компанията е система за изчисление на възнаграждения, която помага за по-лесното им организиране и взимане на решения. "Това е система, която събира в себе си всички данни за компенсации и служители на едно централизирано място - данни, които по принцип се набират в различни системи, което ги прави и труднодостъпни, и трудни за взимане на решения, когато се налага", казва пред TechCrunch Енрике Есклуза, съосновател на Assemble. Той започва компанията заедно със съдружничката си Лиза Уолъс, с която са работили в предишна компания. Именно там Есклуза е отговаряла за финансовите и бизнес операции, за да може от първа ръка да разбере колко е трудно да се следи подобен тип информация.
//виртуална реалност

Истински пари за виртуални концерти

През 2015 г., когато Ърнест Лий основава AmazeVR, концертите във виртуална реалност са екзотика - и за изпълнителите, и за публиката. Днес те са с няколко идеи по-малко екзотични. Пандемията накара изпълнители, лейбъли и публика да мислят къде да правят концерти (и съответно пари), когато залите и стадионите са празни. Днес концерти до голяма степен вече има, но въпреки това виртуалната реалност остана поле за изява - затова и AmazeVR не изненада, като обяви наскоро, че е набрала 15 млн. долара в рунд, запълнен едва за три седмици. Заедно с това компанията планира и допълнително финансиране по-късно през годината. Ръстът на компанията личи във всички направления - преди година в нея работят 12 души, а днес те са вече 41. Общо от началото на съществуването си AmazeVR е набрала 30.8 млн. долара. Концертите може да са виртуални, но парите във VR стартъпи са съвсем реални - и стават все повече.

Още от Капитал