Walmart също планира да влезе в метавселената

Компанията разработва собствена криптовалута и NFT

Миналата година беше добра за онлайн продажбите на търговеца с отчетени 11.1 млрд. долара през третото тримесечие.
Миналата година беше добра за онлайн продажбите на търговеца с отчетени 11.1 млрд. долара през третото тримесечие.
Миналата година беше добра за онлайн продажбите на търговеца с отчетени 11.1 млрд. долара през третото тримесечие.    ©  Reuters
Миналата година беше добра за онлайн продажбите на търговеца с отчетени 11.1 млрд. долара през третото тримесечие.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската търговска верига Walmart е поредната компания, която планира да навлезе в метавселената. Най-големият частен работодател в САЩ е подал заявления за регистриране на няколко търговски марки през декември, които показват намеренията на корпорацията, разкри CNBC. Интерес към виртуалния свят вече заявиха редица бизнеси, сред които Nike, Ralph Lauren, Bumble и Disney, след като Facebook постави началото на тенденцията.

Според американската агенция за патентите и търговските марки Walmart е подала 7 заявления в края на декември. От документите става ясно, че компанията планира да продава виртуални стоки, както и да създаде своя криптовалута и NFT колекция.

Walmart постоянно проучва как новите технологии могат да оформят потребителското преживяване на бъдещето, споделя търговската верига в съобщение до Insider. Подаването на заявления е рутинна операция от процеса на иновациите и към днешна дата няма какво повече да бъде разкрито, допълват от Walmart.

Миналата година беше добра за онлайн продажбите на търговеца, с отчетени 11.1 млрд. долара през третото тримесечие според доклад на Digital Commerce 360.

Виртуалният свят е на мода

Все повече компании обръщат поглед към виртуалния свят, след като през 2021 г. Facebook се ребрандира и под новото име Meta обяви целите си да инвестира и да се разширява в метавселената - виртуално пространство, където хората да взаимодействат дигитално чрез аватари.

Въпреки наплива към сферата бизнес лидерите остават несигурни как да създадат пълноценни виртуални светове. Анализатори от Morgan Stanley оцениха на 8 трлн. долара потенциала на метавселената, но привличането на потребителите ще е най-голямото предизвикателство.

Редица търговци на дребно, най-вече модни браднове, вече са започнали да разработват свои собствени продукти за метавселената. Gap пусна първата си колекция от NFT произведения на изкуството миналата седмица, като цените им започват от около 9 долара на брой. От повече от 3 години Nike работи върху патенти за дигитални криптоартикули, като създаде своето Metaverse Studio и придоби компанията за дигитални маратонки RTFKT през декември.

В същото време NFT дебютите на Under Armour и Adidas бяха разпродадени миналия месец, като сега се търгуват на по-високи цени на NFT пазара OpenSea. Други търговци на облекла като Urban Outfitters, Ralph Lauren и Abercrombie & Fitch също са регистрирали търговски марки през последните седмици с намерение да отворят свои версии на виртуални магазини.