Съдържанието вече не е водещо конкурентно предимство за Netflix

Новите продукции няма да са достатъчни, за да гарантират растеж на платформата

Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.    ©  Reuters
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Новите продукции на Netflix не са достатъчни, за да осигурят на платформата значително увеличение на броя на абонатите й през последното тримесечие въпреки успеха на корейския сериал Squid game. Миналия четвъртък компанията публикува отчета си за периода октомври - декември, като през него новите абонати са 8.3 млн. души. Това е най-слабият резултат за този период от 2017 г. насам. Прогнозата за новото тримесечие е за 2.5 млн. нови абонати, спад спрямо 4 млн. нови абонати, регистрирали се година по-рано. Цената на акциите на компанията отчете спад на следващия ден от 22% до 397.69 долара, като е паднала с над 40% от ноември, предава Financial Times. Все пак Netflix остава най-голямата платформа със своите над 220 млн. абоната.

"Squid game излезе седмица преди началото на четвъртото тримесечие, но най-големият хит на всички времена в Netflix не беше достатъчен, за да привлече абонати", казва Лора Мартин, анализатор в Needham & Co. "Съдържанието вече не е конкурентно предимство", добавя тя, особено при положение че традиционните медийни групи инвестират сериозно в собствени стрийминг услуги.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар