Съдържанието вече не е водещо конкурентно предимство за Netflix

Новите продукции няма да са достатъчни, за да гарантират растеж на платформата

Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.    ©  Reuters
Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си като Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др.    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Новите продукции на Netflix не са достатъчни, за да осигурят на платформата значително увеличение на броя на абонатите й през последното тримесечие въпреки успеха на корейския сериал Squid game. Миналия четвъртък компанията публикува отчета си за периода октомври - декември, като през него новите абонати са 8.3 млн. души. Това е най-слабият резултат за този период от 2017 г. насам. Прогнозата за новото тримесечие е за 2.5 млн. нови абонати, спад спрямо 4 млн. нови абонати, регистрирали се година по-рано. Цената на акциите на компанията отчете спад на следващия ден от 22% до 397.69 долара, като е паднала с над 40% от ноември, предава Financial Times. Все пак Netflix остава най-голямата платформа със своите над 220 млн. абоната.

"Squid game излезе седмица преди началото на четвъртото тримесечие, но най-големият хит на всички времена в Netflix не беше достатъчен, за да привлече абонати", казва Лора Мартин, анализатор в Needham & Co. "Съдържанието вече не е конкурентно предимство", добавя тя, особено при положение че традиционните медийни групи инвестират сериозно в собствени стрийминг услуги.

Покачване на разходите за ново съдържание

Според оценката на Morgan Stanley Netflix ще похарчи 18 млрд. долара за съдържание тази година, тъй като компанията се стреми да запази своята водеща позиция спрямо конкурентите си Disney Plus, HBO Max, Amazon Prime и др. Според изчисление на Financial Times осен американски медийни компании ще изхарчат над 140 млрд. долара за ново съдържание през 2022 г.

След публикуването на отчета на Netflix анализатори от MoffettNathanson отбелязаха, че "скоростта на спад" на стрийминг съдържанието е "невероятно висока", особено когато популярните предавания могат да бъдат изгледани в рамките на една вечер. "Стрийминг услугите трябва непрекъснато да харчат за ново съдържание, за да привлекат и задържат нови абонати, като всяко забавяне на тези разходи води до по-слабо тримесечие", заяви фирмата в своя доклад.

Netflix заяви че високите разходи за съдържание намаляват оперативния марж до 8% през последното тримесечие, спад от 6% спрямо предната година. Покачването на маржа ще означава по-ниски разходи за продукциите, което мнозина смятат, че е малко вероятно предвид конкуренцията в сектора. Този месец Netflix повиши цените си в САЩ от 14 на 15.50 долара на месец - което е близо двойно спрямо тази на Disney Plus, която е 8 долара. Миналата седмица представители на Netflix подчертаха, че през четвъртото тримесечие отливът на абонатите е намалял, и заявиха, че плановете за постигане на равновесие и положителен паричен поток през тази година са в ход.

Стрийминг услугите отчетоха рекорден растеж на броя на нови абонати по време на пандемията, но завръщане към по-нормален режим забавя растежа. Netflix обвинява за разочароващия ръст на абонатите отчасти "макроикономическите трудности в някои части на света", особено в Латинска Америка. Компанията заявява, че конкуренцията "може да е повлияла за незначителния ни ръст" - рядко признание, че е изправена пред натиска на други стрийминг услуги. Но добави, че продължава да расте във всяка страна, в която конкурентите ѝ са стартирали.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал