Facebook загуби 200 млрд. долара пазарна оценка заради по-слаби резултати

За първи път активните дневни потребители на платформата са намалели

Приходите за четвъртото тримесечие са единственият показател, по който финансовите резултати на Meta надминават прогнозите на анализаторите
Приходите за четвъртото тримесечие са единственият показател, по който финансовите резултати на Meta надминават прогнозите на анализаторите
Приходите за четвъртото тримесечие са единственият показател, по който финансовите резултати на Meta надминават прогнозите на анализаторите    ©  Reuters
Приходите за четвъртото тримесечие са единственият показател, по който финансовите резултати на Meta надминават прогнозите на анализаторите    ©  Reuters

Meta, компанията - майка на Facebook, загуби над 20% от пазарната си стойност в следборсовата търговия, след като публикува по-ниски финансови резултати по няколко ключови показателя и предупреди, че приходите й за това тримесечие няма да покрият очакванията на Уолстрийт. Технологичният гигант заяви, че е предупреден от рекламодателите, че покачваща се инфлация и проблемите с веригата за доставки засягат техните бюджети, както и че се изправя пред нарастваща конкуренция за потребители от конкуренти като TikTok. Компанията също така добави, че продължаващият спор с Apple относно настройките за поверителност затруднява рекламодателите да разбират своите пазари, което може да доведе до загуби на стойност 10 млрд. долара за 2022 г., съобщава BBC.

Meta обяви в сряда, че приходите ѝ за първото тримесечие на новата година няма да достигнат пазарните прогнози - компанията предвижда постъпления около 27 - 29 млрд. долара при очаквания на пазарите от 30 млрд. В отговор на това цената на акциите на компанията се срина с над 20%, което се равнява на загуба 200 млрд. долара пазарна оценка. Други социални мрежи като Twitter, Snap и Pinterest също отчетоха спад в цените на акциите си. Spotify също прогнозира, че броят на абонатите им през това тримесечие няма да достигне прогнозите на анализаторите, което доведе до понижение на книжата й с 18%.

Разочароващо тримесечие

Приходите за четвъртото тримесечие са единственият показател, по който финансовите резултати на Meta надминават прогнозите на анализаторите. Компанията отчита постъпления 33.7 млрд. долара спрямо 28 млрд. за същия период през предходната година. Печалбата на компанията за периода обаче намалява с 8% до 10.3 млрд. долара. Годишните приходи на компанията отчитат растеж с 37% до 117.9 млрд. долара, а годишната печалба нараства с 35% до 39.4 млрд.

Броят на активни месечни потребители на социалната мрежа отчита нарастване с 4% спрямо предходната година, като достига 2.912 млрд. потребители, но почти не се променя спрямо 2.91 млрд. за третото тримесечие на 2021 г. Активните дневни потребители обаче отчитат първия си спад от създаването на Facebook - от 1.93 млрд. до 1.929 млрд. Подразделението за добавена и виртуална реалност Reality Lab отчита загуба 10.2 млрд. долара за 2021 г. спрямо 6.6 млрд. за предходната година.

"Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг може и да иска да вкара света в алтернативна реалност, но разочароващите резултати за четвъртото тримесечие бързо спукаха балона на неговата метавселена", заявява Лаура Хой, анализатор в Hargreaves Lansdown, относно реакцията на пазара.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал