Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Тази година може да бъде критична за електромобилите

Електрическите превозни средства са плюс за климата, но и заплаха за някои производители на автомобили и доставчици на части

Електромобилите все още заемат малка част от пазара – близо 9% от продадените през миналата година нови автомобили в световен мащаб са били електрически, спрямо 2.5% през 2019 г.
Електромобилите все още заемат малка част от пазара – близо 9% от продадените през миналата година нови автомобили в световен мащаб са били електрически, спрямо 2.5% през 2019 г.
Електромобилите все още заемат малка част от пазара – близо 9% от продадените през миналата година нови автомобили в световен мащаб са били електрически, спрямо 2.5% през 2019 г.    ©  Reuters
Електромобилите все още заемат малка част от пазара – близо 9% от продадените през миналата година нови автомобили в световен мащаб са били електрически, спрямо 2.5% през 2019 г.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Продажбите на автомобили, задвижвани само от батерии, нараснаха в САЩ, Европа и Китай миналата година, докато доставките на превозни средства с изкопаеми горива се оказаха в застой. Търсенето на електрически автомобили е толкова силно, че производителите изискват от купувачите да внасят депозитите си месеци предварително. Някои модели на практика са разпродадени за следващите две години.

От тази година автомобилните производители започват да продават електрически версии на едно от любимите превозни средства на американците - пикапът. Появата на електрически пикапи представлява най-голямото сътресение в автомобилната индустрия, откакто Хенри Форд представя Model T през 1908 г. Това може да предизвика сериозни последици за работниците в заводите, за бизнеса и за околната среда, пише New York Times.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mr.ligier avatar :-|
    Lee Gier
    • - 2

    С такива цени, електричките още доста години ще са екзотика. я виж това "Седаните Tesla Model 3 и Jaguar XF P250 се продават за около 46 хил. долара. Но притежаването на Tesla за пет години струва 16 хил. долара по-малко според изчисленията на Kelley Blue Book, компания за оценка на превозни средства." По 3000 долара на година за поддръжка!!! Сирйозну? :).
    Ами това "Електрическите автомобили не се нуждаят от смяна на масло, а електричеството обикновено е по-евтино на км от бензина." Това може да го напише Русата Златка. Смяната на масло е най-лесното в поддръжката, ами електричеството обикновено било по-евтино от бензина :–) да, за сега. Пък и на кой му е нужно МПС със 170 КС мотор? Недомислена работа от зародиш още.

    Нередност?
  • 2
    hou1510481221539200 avatar :-|
    Stoyan Dimitrov
    • + 3

    До коментар [#1] от "Lee Gier":

    Ако сменяш масло пред блока и го наливаш в канала, може и да е евтино. Из Европа една смяна на масло струва 100 евро. А що се отнася до останалите ремонти - да не говорим. Отделно, разходът в ерво на 100 км засега е наполовина, поне в Германия. Ако имаш собствена инсталация - по-малко. И да нямаш, бензинът няма да стане по-евтин, не само засега, а и завинаги оттук нататък. И не знам на каква Тесла си се возил със 170 кс...

    Нередност?
  • 3
    batMilen avatar :-|
    Milen Stefanov
    • + 2

    До коментар [#1] от "Lee Gier":

    С цена 46 хил. долара няма как да е екзотика, горе-долу толкова струва и
    всяка друга премиум марка на безнин или дизел. Екзотика е за средният българин, който така или иначе не може да си позволи нов автомобил. Но за човек с наличните средства (доходи) който трябва да избира между автомобил с двигател и електричка на едни и същи цени, логично би избрал електрическа такава, от която ще спести не само от обслужване, а от по-нисък разход на гориво и от по-ниски или липса на данък!

    Нередност?
  • 4
    egn05487920 avatar :-P
    egn05487920

    Здравейте
    Едва ли е толкова проблема в цената на ел. автомобила. Както се знае големият проблем в зареждането. ОК тези с високите доходи ще си позволят (а и вече имат) такива автомобили и то със сериозен пробег (300 -400км). Но ако тези автомобили в София (където са хората с тези доходи) стигнат до 50-60 хил автомобила. Къде ще се зареждат? Колко време ще се зареждат. Дали се прави разлика между зарядна станция 50 Kw, 175 kW и 350 kW? А с колко накрайника за зареждане ще бъде тази зарядна - т.е. колко автомобила могат да заредят едновременно.
    Казват че от сегашните около 100-200 зарядни щели да станат над 5 000 до 10 000. Добре нека да са 8 000 до 5 години - ако автомобилите нарастнат до 50 000 как си го представяте това със зареждането - по 6 средно на зарядна - но тези зарядни ще бъдат в цялата страна, а не само в София. А колко ще бъдат тези с 350 kW при които можем да говорим за зареждане за около 20-30мин?
    Всъщност да не стане, че притежайвайки такива автомобили няма да можем да пътуваме когато искаме и колкото искаме, а когато ни кажат (позволят, допуснат) тогава да пътуваме. Помислете!!! Хубав и приятен ден!

    Нередност?
  • 5
    gaq16266103201066633 avatar :-|
    Vladimir Mladenov

    До коментар [#4] от "egn05487920":


    До коментар [#1] от "Lee Gier":

    Доста по умни глави от мен и теб вече са ги помислили тези неща! И тока винаги ще е по евтин от бензиина. А на 350kW ще отидеш когато тръгнеш на път в провинцията, не ти е необходимо всеки ден да ходиш на такава. За всекидневно зареждане ти е достатъчно 7-11kW, повече не ти трябва.
    Недостатък е високата цена.

    Нередност?
Нов коментар