Войната в Украйна е тест за технологичните гиганти
Компаниите се изправят пред противоречащи си искания от двете страни в конфликта


Павел Бонкин

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
През последните дни Meta, Google, Twitter, Telegram и други технологични компании попадат сред ескалиращи искания на представители на Украйна, Русия, ЕС и САЩ, след като техните платформи и услуги се превръщат във важни източници на информация, свързана с конфликта в Украйна, пише The New York Times.
В момента технологичните гиганти се изправят пред искания, свързани с войната, от правителства от двете страни на конфликта. В петък украински лидери изпращат молба до Apple, Meta, Netflix и Google да ограничат своите услуги в Русия. В понеделник лидерите на Естония, Латвия, Литва и Полша се свързват с Meta, Google, YouTube и Twitter с искането да спрат прокремълски и официални правителствени акаунти, включително Russia Today и "Спутник". От своя страна Русия ги притиска да увеличат цензурата в социалните мрежи и други източници на информация в страната. Достъпът до Facebook и Twitter в страната е силно ограничен, а в понеделник Москва поиска Google да блокира рекламите в своята платформа, свързани с войната. Това искане следва заповед, издадена предния ден, да се премахнат ограниченията върху руските медийни канали.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.