Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Мебели

Ще ти извозим фотьойла

Изхвърлените мебели често задръстват тротоарите около кофите. Младата компания Loveseat има решение - създава онлайн маркетплейс, където всеки може да върне мебелите си, след което тя ги продава на търг. Основателите Крис и Джени Станчак тръгнали с идеята да продават винтидж мебели в Лос Анджелес и Сан Диего. Но когато започнали да срещат трудности с наличността, решили да извозват продуктите на хората, за да си набавят стоки за продажби. Така създали и маркетплейс - днес имат такива в Остин, Лос Анджелес, Сан Диего и Ориндж Каунти. Мисията им е да елиминират боклуците по веригата на доставки, което според Станчак е пазар за 30 млрд. долара. Работят и с магазини, и с потребители. "Много вериги не обичат да се занимават с върнати стоки. Ние искаме просто да намерим нов дом на тези мебели", казва Крис Станчак. Компанията продава средно 90% от новите стоки, които пуска в маркетплейса всяка седмица. Повечето от тях се продават с около 70% намаление. Неотдавна Loveseat набра 7 млн. долара финансиране.
Обяви

Търся да наема заварчик

Онлайн наемането на работна ръка беше един от хитовете в първия дотком бум. Тази тенденция продължава и до днес, което се доказва и от новия рунд на финансиране на портала Talent.com. Той набра 120 млн. долара, с които ще продължи международната си експанзия. В момента компанията има около 30 млн. обяви за работа от 1 млн. фирми в 78 държави на 29 езика. Рундът е воден от Inovia Capital, Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) и Investissement Québec, Climb Ventures, BDC Capital, Fondaction и др. Целта на основателите е да използват средствата за развиване на платформата технологично, с което да стане по-привлекателна за работодателите. Те ще могат да изчисляват реакциите към техните обяви и да могат да плащат само за решенията, които са добри за тях. В момента Talent.com е пред отваряне и на нов европейски хъб в Барселона. Сред останалите големи играчи в тази сфера са Recruit Holdings, ZipRecruiter и LinkedIn, както и Google.
Услуги

Роботи в ресторанта

Базираната в Сан Франциско компания Bear не е единствената, която иска да използва роботи в ресторантския бизнес. Но в последните години стана една от най-известните. Bear вече разпространява системата си в Япония, което се дължи и на факта, че един от инвеститорите й е мегафондът SoftBank. Другата причина е недостигът на ресторантски кадри в страната. Япония отдавна гледа на роботите като начин да се обслужва застаряващото население. В САЩ пък Bear си партнира с вериги като Chili's, Compass Group, Denny's, Marriott и Pepsi. Неотдавна беше обявено, че в компанията влиза нов инвеститор - фондът IMM, който води рунд с общ размер от 81 млн. долара. Така общо досега Bear е набрала 117 млн. долара. Идеята на компанията е не толкова да замества хората, колкото да ги допълва. Машините й по-скоро приличат на мобилни маси, а не толкова на роботи сервитьори. Досега според Bear роботът й Servi е доставил 28 млн. ястия и е изминал общо 335 000 мили.
Все още няма коментари
Нов коментар