Epic Games си осигури 2 млрд. долара от Sony и Kirkbi за изграждане на метавселена

Основателят и мажоритарен собственик на разработчика на игри вярва, че това е възможност за "няколко трилиона долара"

Lego и Epic обявиха миналата седмица, че двете компании са сключили "дългосрочно партньорство", за да създадат т.нар. метавселена, специално насочена към деца
Lego и Epic обявиха миналата седмица, че двете компании са сключили "дългосрочно партньорство", за да създадат т.нар. метавселена, специално насочена към деца
Lego и Epic обявиха миналата седмица, че двете компании са сключили "дългосрочно партньорство", за да създадат т.нар. метавселена, специално насочена към деца    ©  Reuters
Lego и Epic обявиха миналата седмица, че двете компании са сключили "дългосрочно партньорство", за да създадат т.нар. метавселена, специално насочена към деца    ©  Reuters

Американската компания Epic Games си осигури ново финансиране от 2 млрд. долара от Sony и инвестиционната компания Kirkbi, собственик на LEGO Group, за да създадe собствена "метавселена". Сделката оценява разработчика на игри Epic на 31.5 млрд. долара и всяка от двете компании ще я финансира с по 1 млрд. долара. След тази операция Kirkbi ще притежава 3% от компанията, а Sony - 4.9%, съобщава Financial Times. Lego и Epic обявиха миналата седмица, че двете компании са сключили "дългосрочно партньорство", за да създадат т.нар. метавселена, специално насочена към деца, но предоставиха малко детайли относно финансирането на този план.

"Тази инвестиция ще ускори работата ни по изграждането на метавселената и създаването на пространства, където играчите могат да се забавляват с приятели, брандовете могат да създават творчески и завладяващи преживявания, а творците могат да създават общности и да процъфтяват", казва Тим Суини, основател и изпълнителен директор и на Epic Games.

Sony, производителят на PlayStation, вече е финансирал Epic Games - японската компания е вложила 250 млн. долара през юни 2020 г. и 200 млн. долара през април 2021 г.

Борба за надмощие на пазара за конзоли

Този ход идва малко след като Microsoft, производителят на Xbox и собственик на ZeniMax Media и Mojang, постигна споразумение за закупуване на Activison Blizzard за 75 млрд. долара. Изпълнителният директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че тази сделка ще позволи на компанията да стъпи в метавселената - широко рекламирана и все още неясна концепция, която според технологичните визионери ще оформи начина, по който хората общуват, работят и харчат през следващите десетилетия. Това предизвика вълнения в сектора, в който Microsoft се конкурира със Sony за надмощие на пазара за гейминг конзоли, като доведе до вълна от консолидация сред гейминг компаниите.

Epic Games вече е сред най-големите компании в гейминг индустрията, като вече е успяла да създаде виртуален свят чрез най-популярната си игра Fortnite. Произведеният от компанията Unreal Engine, който е в основата на играта, както и се ползва от много други разработчици, предоставя прототип на технологията за управление на виртуален свят, в който хиляди хора могат да се движат между отделни цифрови пространства като 3D аватари.

Изпълнителният директор на Sony Кеничиро Йошида заяви: "Също така сме уверени, че опитът на Epic, включително техният мощен игрови енджин, съчетан с технологиите на Sony, ще ускори различните ни усилия, като например разработването на нови дигитални преживявания за феновете в областта на спорта и инициативите ни за виртуално производство."

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал