Волфганг Кирш: Фокусът е върху постигането на значителен бизнес ръст

Главният изпълнителен директор на "Алтерко" и член на съвета на директорите за развитието и стратегическите цели на компанията

Волфганг Кирш - главен изпълнителен директор на "Алтерко" и член на съвета на директорите
Волфганг Кирш - главен изпълнителен директор на "Алтерко" и член на съвета на директорите
Волфганг Кирш - главен изпълнителен директор на "Алтерко" и член на съвета на директорите
Волфганг Кирш - главен изпълнителен директор на "Алтерко" и член на съвета на директорите

Визитка

Волфганг Кирш има над 25 години опит в търговията на дребно с потребителска електроника в Европа.

Преди да застане начело на Allterco Europe, Волфганг Кирш заема висока мениджърска позиция в MediaMarktSaturn Retail Group до 2018 г., като последно е бил главен оперативен директор. След като ръководи успешно експанзията на компанията в множество държави, той отговаря за развитието на собствени марки, цифровизацията на бизнеса на дребно и свързването на онлайн и офлайн каналите в 16 държави наред с други дейности.

След MediaMarktSaturn Кирш подпомага международни корпорации и средни предприятия в тяхната цифрова трансформация и развитието на бизнеса с директни доставки до потребителите чрез собствената си консултантска компания, като външен консултант в McKinsey & Company и от името на частни капиталови компании.

Успоредно с това той допринася с опита си за развитието на няколко стартъп компании като доставчика на услуги на дребно Vaund и производителя на устойчиво кафе Vitaboni.

Като главен изпълнителен директор на Allterco Europe Волфганг Кирш ще се фокусира върху развитието и разширяването на европейския бизнес на Allterco чрез продажби и маркетинг в съответните държави.

Наскоро бяхте избран за член на борда и втори изпълнителен директор на "Алтерко". Каква ще бъде ролята ви в компанията оттук нататък?

"Алтерко" е компания, която успя да се разрасне много бързо за кратък период от време. И това е чудесно, защото е доказателство за високото качество на продуктите, които произвеждаме. Растежът на бизнеса води до бързо разширяване на екипа и създаване на нови оперативни процеси, които да доведат компанията до желаното ниво през следващите години. Тук се намесвам аз. Професионалният ми опит в големи корпорации като MediaMarktSaturn, съчетан с работата ми като консултант за редица стартъп компании, ми дава по-широк поглед върху индустрията и познания за плюсовете и минусите на двата типа организации. Точно това искам да приложа в "Алтерко" - най-доброто от двата свята. В никакъв случай не искаме да изгубим иновативното и авантюристично усещане, което носят стартъп начинанията, защото то е това, което ни движи напред. Бих искал обаче да въведа ясна структура на всяко ниво в компанията, което ще доведе до още по-добро планиране и още по-добри резултати.

Какво е значението на германския офис за бизнеса на "Алтерко" и какъв е фокусът му?

- Пазарът на интелигентни домове се развива много бързо, особено в Западна Европа. Растежът на бизнеса на "Алтерко" изпреварва пазарните тенденции, но има допълнителни възможности, които можем да уловим на европейския пазар. Бизнесът на "Алтерко" е добре позициониран в немски говорещите европейски страни (Германия, Австрия, Швейцария). В Италия, Португалия и някои части на Скандинавието също имаме устойчив растеж. От друга страна, във Франция и Обединеното кралство все още сме на начален етап. Но няма причина нашите продукти да не се продават също толкова добре и там. Офисът в Мюнхен ще служи като опорна точка за нашата западноевропейска експанзия и растеж.

Какви възможности предлага европейският офис за развитието на компанията като цяло?

- В момента създаваме екипа на европейския офис, а това ще изисква местни хора със солиден опит в бранша, които да работят по развитието на бизнеса във всеки европейски регион. Владеенето на местния език, установяването на контакти със съответните партньори, разбирането на спецификата на пазара са от съществено значение за отварянето на вратите на нов пазар, както и за по-нататъшното разширяване на съществуващите силни пазари. Това ще помогне за улавянето на по-голям пазарен потенциал и ще допринесе значително за цялостния растеж на компанията през следващите години.

Върху кои пазари смятате да се съсредоточите като компания, къде виждате потенциал?

- Shelly е една от водещите марки за домашна автоматизация в Европа, поради което по-нататъшното разширяване на континента чрез разработване на нови пазари като Франция, Обединеното кралство, държавите от Бенелюкс (Белгия, Холандия и Люксембург) е от съществено значение за растежа през следващите години. Също така силни пазари като Германия, Австрия, Швейцария, Италия, Португалия предлагат допълнителни възможности за откриване на нови канали, подобряване на дистрибуцията, изграждане на силни партньорства. Освен това в момента нашите операции в Северна и Южна Америка се развиват с умерени темпове и наблюдаваме положителна тенденция.

Фокусираме се върху подобряването на разпознаваемостта на Shelly като марка, като разчитаме на отличителна идентичност и ясни послания. Междувременно работим по някои интересни форми на сътрудничество в областта на продажбите. Би било прибързано да навлизам в повече детайли за това сега. Но е възможно да има една или две изненади.

Какви са плановете ви за развитие на "Алтерко" - като продукти, визия и стратегически цели?

- Говорейки за цели, е изключително важно да отбележа, че продължаваме да изпълняваме целите, които си поставихме за тази година, като предварителните резултати за първото тримесечие показват продължаване на отличните резултати. Ръстът на приходите с 26% в сравнение с първото тримесечие на 2021 г. е невероятно постижение, особено като се има предвид, че през първото тримесечие на 2021 г. имахме някои много положителни ефекти. Това показва, че екипът е обединен в световен мащаб, за да изпълни тазгодишните цели. През следващите тримесечия ще растем с по-висока скорост.

Като говорим за трансформация, предишният ми работодател беше корпорация, а корпорациите са статични и трудноподвижни. "Алтерко" е точно обратното. Превръщането на една статична компания в гъвкава организация отнема цяла вечност и е почти като борба с вятърни мелници. Но "Алтерко" е много лесно приспособима, точно както трябва да бъде един старт-ъп. Не бива да губим този характер и все пак да въведем малко повече планиране, структура в процеса, за да доставим нови продукти и необходимите обеми за следващите години.

Освен това намирам продуктите на компанията - Shelly, както и Myki, за изключително вълнуващи. Пазарната среда е положителна, пазарът на умни домове се разраства бързо и ние сме в челните редици. Тази година най-накрая ще пуснем нашата професионална серия, с което ще стъпим в изцяло нови клиентски сегменти. В края на миналата година навлязохме и на пазара на интелигентно отопление, като представихме първия си термостатичен радиаторен вентил Shelly TRV. Всички тези етапи могат да отнемат години в една корпорация, но в компания като "Алтерко" те се случват изключително бързо.

Предвижда ли се преструктуриране на екипите и ако да, в каква посока?

- Това, върху което сме се фокусирали, е да настроим организацията в правилната посока, за да постигнем значителен бизнес ръст.

Имаме страхотен екип тук, в София, където разработваме устройствата и координираме маркетинговите дейности на всички пазари. Офисът в Мюнхен също лека-полека се запълва, екипът в Азия постоянно се разширява, а за да завладеем пазара в САЩ, ще работим усилено за укрепване на екипа. Но наш основен фокус е качеството, а не количеството. Докато много компании аутсорстват дейности в България, ние поемаме по различен път и с цел да се доближим до клиентите си наемаме местни търговци в съответните държави.

Как ще разпределяте задачите си с другия главен изпълнителен директор Димитър Димитров?

- Това е съвсем просто. Димитър е основател и технически ръководител на компанията и сега ще се съсредоточи 100% върху по-нататъшното развитие на съществуващите продукти и разработването на нови. Аз поемам всичко останало, т.е. оперативното управление на компанията, включително продажбите, маркетинга, покупките, логистиката, човешките ресурси, финансите и т.н.

Още от Капитал