Илън Мъск прави "обществения площад" Twitter частна компания
Милиардерът обещава по-голяма свобода за онлайн словото, но това е по-трудно, отколкото звучи


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Илън Мъск, най-богатият човек в света, описа Twitter като "де факто публичен градски площад". На 25 април той сключи сделка, с която да го направи частен чрез едно от най-мащабните изкупувания с левъридж в историята. Мъск, шефът на компании като автопроизводителя Tesla и аерокосмическата SpaceX, предложи оферта на стойност около 44 млрд. долара в брой. Самият той предоставя по-голямата част от финансирането под формата на 21 млрд. долара собствен капитал, както и чрез заем от 12.5 млрд. долара срещу акциите си в Tesla. Ако сделката е голямо събитие от бизнес гледна точка, то значението ѝ за регулирането на словото в онлайн пространството може да е дори по-важно.
Twitter не се отличава като привлекателен бизнес. С 217 млн. потребители дневно той не е от ранга на най-голямата социална мрежа в света - Facebook, a изостава доста и от Instagram, TikTok и Snapchat. В продължение на години цената на акциите му приблизително е в застой - миналия месец тя беше по-ниска, отколкото при първоначалното им пускане на пазара през 2013 г. Twitter е като Craigslist на нашето време, пише техническият анализатор Бенедикт Евънс: "Носи се по вълните на мрежови ефекти, не изгражда нищо съществено и се разпада на парчета."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.