Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

//Автоматизация

Робот - чистач на вятърна турбина

Поддръжката на вятърните турбини е една от най-опасните задачи в света, след като работниците трябва да достигат огромни височини, за да стигнат до местата, които трябва да бъдат проверени. Затова и не е изненада, че латвийският стартъп Aerones иска да преобърне този нишов сектор с роботите си. Компанията първоначално залага на дронове, но сменя стратегията си към роботи през последните две години. Компанията обяви начален инвестиционен кръг от 9 млн. долара, който е воден от Future Positive Capital и Change Ventures. Финансирането ще отиде за научноизследователска и развойна дейност и разширяване на търговските предложения на компанията. Тя вече работи с девет от десетте най-големи компании за вятърни турбини, като до момента е инспектирала над 3 хил. съоръжения по света.
//технологии

Управление на устройства за компании

Управлението на работните и личните устройства на служителите беше трудно за ИТ екипите, но пандемията направи работата още по-трудна, след като по-голямата част от работниците изпълняваха задълженията си от дома. Потвърждение за това получаваме и от проучване на Deloitte, което показва, че 84% от компаниите смятат, че им липсва "наистина ефективна" система за управление на устройства. Това е перфектно за стартъпа Fleet, който обяви, че е събрал 20 млн. долара от първоначален рунд на финансиране. Компанията има за цел да се справи с общите болезнени точки с "платформа за видимост", която управлява не само лаптопи, но и изчислителна инфраструктура като устройства и сървъри за интернет на нещата (IoT). Изпълнителният директор на компанията Майк Макнийл обяви пред TechCrunch, че новият капитал ще бъде насочен към увеличаване на екипа на Fleet и изграждане на "по-пълен" набор от функции за управление на устройства.
//образование

Уроци вкъщи благодарение на технологията

Индустрията на образователните технологии преживя огромен скок в търсенето в световен мащаб поради пандемията. Според много експерти обаче това доведе до дупки в знанията на децата. Една компания, която е доволна от това, е южнокорейският стартъп Glorang, който обяви финансиране в серия А от 10 млн. долара, ръководено съвместно от Korea Investment Partners и Murex Partners, заедно с японската Pksha Capital. Компанията предлага класове и извънкласни дейности на деца след края на учебния им ден, като има опцията както за единичен урок, така и за цял семестър. Изпълнителният директор на компанията Таеил Хуанг заяви пред TechCrunch, че вярва, че компанията му може да отговори на нуждите на азиатския пазар. "Като екип, който разбира както местната култура, така и стратегиите в Азия, ние сме уверени, че нашата платформа ще има силна позиция на постоянно нарастващия пазар на D2C образование в Азия", каза Хуанг. Новият капитал ще бъде насочен към навлизането на нови пазари, като деца от Малайзия и Япония ще могат да учат от приложението в началото на последното тримесечие.