Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Прогнози

Времето е добро за сеитба

Френският стартъп Sencrop неотдавна набра финансиране за 18 млн. долара в Рунд B, воден от фонда JVP. Компанията помага на фермери да намалят всякакви рискове за реколтата си - от лошо време до болести по растенията. Тя предлага платформа с хардуер и софтуер, която прогнозира времето. Тази сфера изисква обработката и анализа на много данни, с които да се създаде правилен модел за предвиждане. Sencrop използва модела на Netatmo или Waze и използва отворена система, за да подобри услугата си. Клиентите на Sencrop могат да купуват свързаните си станции, с които да измерват температура, влажност, валежи, скорост на вятъра и светлина и слънцестоене. Всички тези устройства събират данни. Досега компанията е продала над 20 000 станции, като във Франция на 20 кв. км има средно по една. Sencrop работи в 20 държави с офиси във Франция, Нидерландия, Великобритания, Германия, Испания и Италия.
Автентичност

Дигитален лукс

Стартъпът Arianee набра 21 млн. долара в рунд А, воден от фонда Tiger Global. Бизнес моделът на компанията е интересен - предлага дигитални сертификати за собственост на продукти на партньорски брандове. Например луксозна марка или производител може да замени картата за автентичност, която предлага с нов часовник или дамска чанта с дигитален сертификат. Тъй като тези документи не се продават, потребителят е сигурен, че има само едно NFT за тази определена стока със сериен номер и дата на активация. Клиентите на Arianee могат да използват тези лицензи и за други цели - когато човек си свали приложението на Arianee и добави дигиталния паспорт в телефона си, брандовете получават още един канал към клиентите си. Отделно марките могат да създават собствени апове на база на софтуера на френската компания, в които да интегрират нови функционалности. Сред клиентите са Printemps, Breitling, Groupe Casino, Vacheron Constantin, Paris Fashion Week, Panerai и IWC.
HR

Намери ми хора

WizeHire е служба за наемане на работна ръка за малки и средни фирми, която набра 30 млн. долара в рунд B, воден от фонда Tiger Global. Финансирането оценява компанията на 250 млн. долара. Пандемията ограничи работната ръка, особено в сектора на услугите. Недостигът кара компании да търсят необичайни начини за намиране на служители, особено по-малките бизнеси. От ситуацията безспорно печели WizeHire, чиято клиентска база се е удвоила през 2021 г. до 15 000 работодатели. WizeHire има патентован алгоритъм, който насочва бизнесите по време на целия процес на наемане. Той преценява документите на кандидатите за работа, предлага възнаграждение за съответната позиция и препоръчва най-подходящите хора. През миналата година фондовете за рисков капитал са инвестирали над 12.3 млрд. долара в компании, занимаващи се с HR технологии. Досега с новия рунд WizeHire са привлекли 37.5 млн. долара.
Все още няма коментари
Нов коментар