Китайският смартфон бранд Vivo навлиза в България

Компанията, която е номер пет в света, все още преговаря с потенциални партньори като телекомите и ритейлърите

Vivo беше партньор и на европейското първенство по футбол
Vivo беше партньор и на европейското първенство по футбол
Vivo беше партньор и на европейското първенство по футбол    ©  Vivo
Vivo беше партньор и на европейското първенство по футбол    ©  Vivo
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

На пренаселения български смартфон пазар навлиза един от последните големи играчи, който досега не присъстваше тук. Китайският производител Vivo ще предлага телефони в различни класове, като засега няма поставени цели за пазарен дял, а първата задача е да направи марката по-разпознаваема в България, заявиха от местния екип на компанията.

Създаденият през 2011 г. Vivo e петият най-голям производител на смартфони в света, като според Gartner през миналата година е продал 136 млн. устройства, което му отрежда пазарен дял от 9.5%. Той е част от частната китайска група BBK Electronics, в която влизат и други известни брандове като Oppo, OnePlus и Realme.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

На пренаселения български смартфон пазар навлиза един от последните големи играчи, който досега не присъстваше тук. Китайският производител Vivo ще предлага телефони в различни класове, като засега няма поставени цели за пазарен дял, а първата задача е да направи марката по-разпознаваема в България, заявиха от местния екип на компанията.

Създаденият през 2011 г. Vivo e петият най-голям производител на смартфони в света, като според Gartner през миналата година е продал 136 млн. устройства, което му отрежда пазарен дял от 9.5%. Той е част от частната китайска група BBK Electronics, в която влизат и други известни брандове като Oppo, OnePlus и Realme.

"Не бързаме с агресивни цели по отношение на пазарен дял. Приоритетната ни задача тази година ще бъде да поставим основа на дълготрайни отношения с партньорите и да спечелим доверието на потребителите. Ще правим нещата стъпка по стъпка", заяви пред "Капитал" Иво Бояджиев, директор продажби в българския екип на Vivo. Според него навсякъде стратегията на производителя е да имат директни партньорства с големите на пазара - в случая трите оператора и големите ритейлъри. "Преговаряме и с трите телекома, те, разбира се, имат свои вътрешни процедури. Водим разговори и с ритейлърите: ще започнем в "Технополис" до седмица. Целта ни е да покрием всички търговски канали", допълни мениджърът.

Vivo планира да предлага смартфони в различни класове, за да покрие пазара, като първоначално ще стартира с три модела в "Технополис". За да направи бранда по-разпознаваем, компанията ще използва и големи спортни събития като световното първенство по футбол, на което е партньор.

Официални данни за българския смартфон пазар няма, но според различни източници лидер от години е Samsung, като най-ожесточена е конкуренцията в ниския и средния клас, където са и повечето продажби. Най-голям канал са операторите, но през последните години расте и делът на веригите и онлайн магазините.

За нас ще е успех, ако догодина сме извън графата "други"

Иво Бояджиев, директор продажби за България, Vivo



Какъв пазар е българският, зрял ли е вече?

Що се отнася до цените, средната цена все още е доста по-ниска от европейската. За миналата година данните, които имаме, е 350 евро, в сравнение със 150 евро отгоре в Европа. Иначе сме наясно, че сме един от последните големи брандове, които влизат тук. Навлизаме на труден пазар с много добре утвърдени играчи, повечето големи брандове имат много силни позиции в портфолиото на партньорите. По отношение на търговските канали все още по-голяма част от продажбите се случват през операторите: по наши данни около 70%. Но наблюдаваме сериозно развитие в големите търговски вериги и вярваме, че има потенциал за още по-голям бизнес там.

Някои ваши конкуренти имат собствени онлайн магазини. Вие обмисляли ли сте подобна стъпка?

Все още не сме коментирали подобна стъпка. Искаме да стартираме съвсем базово и постепенно. Такъв магазин се прави от брандовете след известен период на узряване на бизнеса.

В какъв клас се стремите да предлагате най-много телефони?

Със сигурност ще предлагаме във всички класове. Имаме три основни серии, на които ще заложим в България. Y серията е нисък към среден клас, тя залага на големи батерии с бързо зареждане, свеж дизайн, чист Android, т.е. по-базови потребности. След това е V серията, която е с по-висока производителност, но фокусът там пада върху предната камера за така нареченото селфи поколение, ползващо Тикток. Трета е X серията, в която основният фокус е системата от камери, която е разработена с Zeiss. Така че това са трите основни серии, с които работим на европейския пазар, и се надяваме, че и тук ще успеем да пуснем. За старт пускаме три модела.

Къде искате да видите Vivo след време?

Както казах, в момента сме се фокусирали изцяло върху изграждането на отношения с партньорите. Ако трябва да илюстрирам картината по отношение на пазарен дял, за нас ще е успех, ако догодина сме извън графата "други".
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар