Следващият продукт на Apple – очила за виртуална и разширена реалност

Компанията работи над тях, но засега не може да се справи с техническите предизвикателства

Главният изпълнителен директор Тим Кук продължава да разширява портфолиото на компанията.
Главният изпълнителен директор Тим Кук продължава да разширява портфолиото на компанията.
Главният изпълнителен директор Тим Кук продължава да разширява портфолиото на компанията.    ©  Reuters
Главният изпълнителен директор Тим Кук продължава да разширява портфолиото на компанията.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Инженерът Бертран Непвеу намира начин да може да вижда реални обекти, докато е във виртуална реалност с очилата си. Компанията му Vrvana пренастройва камерите в своя прототип Totem, който е проектиран да усеща позицията на потребителя, за да му позволи да вижда заобикалящата го среда, докато е във виртуална реалност.

Apple придоби Vrvana за 30 млн. долара през 2017 г. - една от дузината покупки в областта на виртуалната и разширената реалност, които производителят на iPhone направи през последните шест години. Собствените очила на Apple, дългоочакваната кулминация на всички тези сделки и огромна инвестиция в изследвания и разработки, се оформят като най-значимият нов продукт на компанията след iPhone.

Малко се знае за новия продукт на Apple, но се очаква "преходната" видеосистема на Vrvana да бъде негова ключова характеристика. Идеята е устройството да позволи на потребителите да виждат физическия свят около себе си, насложен с цифрови изображения от виртуалната реалност. Пробив като този загатва, че Apple може отново да пусне устройство, което да трансформира технологичната, медийната и развлекателната индустрия, както направи преди с iPod, iPhone и iPad.

Макар и малко анализатори да очакват AR (Augmented Reality), или "разширена реалност", да стане масова за една нощ, изследователите от Citi изчисляват, че 1 млрд. души - приблизително броят на потребителите на iPhone днес, ще носят очилата до 2030 г., поддържайки пазар с приходи до 2 трлн. долара.

Конкурентът наApple

Пазарът на VR остава малък в сравнение с този на компютрите и смартфоните, но в момента е доминиран от Meta. Продажбите на очилата Quest 2 достигнаха приблизително 10 млн. броя миналата година, което дава на Meta дял от 78%, съобщава Financial Times. Това осигурява на Meta значителна преднина пред Apple в разбирането какво искат потребителите и привличането на разработчиците на приложения към своята платформа.

Meta има 17 хил. служители, работещи по технологията метавърс, с бюджет от около 3 млрд. долара на тримесечие. Шефът на Meta Марк Зукърбърг обяви, че нейните очила от по-висок клас Cambria - друго хибридно VR/AR устройство с преходно видео, подобно на устройството, което разработва Apple - ще са на пазара по-късно тази година.

Типатат Ченавасин, VR инвеститор във Venture Reality Fund, очаква първите слушалки на Apple да бъдат скъпо устройство, насочено към професионални дизайнери и разработчици, същите клиенти, които за първи път приеха Macintosh преди десетилетия.

Предимствата на Apple пред Meta се виждат в опита на компанията в смесването на услуги, софтуер и хардуер, включително дизайна на собствени ефективни чипове. Apple разполага с милиони разработчици на приложения за iPhone, готови да пренапишат софтуера си, за да работи в бъдещата платформа RealityOS.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал