Telegram пуска платени услуги, след като отчете 700 млн. активни потребители

Платформата цели да се финансира от потребителите, а не от реклами

Премиум потребители ще могат да следват до 1000 канала вместо досегашните 500, както и да създават до 20 папки за чат с до 200 чатове във всяка
Премиум потребители ще могат да следват до 1000 канала вместо досегашните 500, както и да създават до 20 папки за чат с до 200 чатове във всяка
Премиум потребители ще могат да следват до 1000 канала вместо досегашните 500, както и да създават до 20 папки за чат с до 200 чатове във всяка    ©  Reuters
Премиум потребители ще могат да следват до 1000 канала вместо досегашните 500, както и да създават до 20 папки за чат с до 200 чатове във всяка    ©  Reuters
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Приложението за криптирани съобщения Telegram се похвали с над 700 млн. активни потребители на месечна база и обяви, че пуска платени услуги в опит да монетизира растящия си брой потребители. Чрез абониране за Telegram Premium потребителите отключват удвоени лимити, качвания на файлове до 4 GB, по-бързо изтегляне, ексклузивни стикери и реакции и подобрено управление на чатовете, се казва в съобщението на компанията, цитирано от Insider. Ограничението за файловете при безплатната версия е 2 GB.

Премиум потребители ще могат да следват до 1000 канала вместо досегашните 500, както и да създават до 20 папки за чат с до 200 чатове във всяка. Платените услуги ще включват и добавяне на до четири акаунта в приложението и закачане на до 10 чата. Допълнителните функции включват още сърфиране без реклами, анимирани снимки на профили и възможности за преобразуване на глас в текст.

Цената на абонамента ще варира в зависимост от местоположението. За българските потребители тя е 10.99 лв. на месец. Според Tech Crunch в Индия премиум версията е на цена от 6 долара, а в Испания е 5.49 евро.

Главният изпълнителен директор на базираната в Дубай компания Павел Дуров побърза да увери потребителите, че безплатните функции ще останат такива и за Telegram главен приоритет ще продължи да бъде поверителността на съобщенията.

WhatsApp, Facebook Messenger и чат услугите на Apple и Google, някои от най-големите конкуренти на Telegram, не предлагат платени услуги. Дуров обоснова решението с търсенето на допълнително пространство за съхранение и по-висока скорост на трафика от страна на потребителите. Въпреки че експериментите с реклами в публичните канали са се оказали по-успешни от очакваното, според него "Telegram трябва да се финансира предимно от своите потребители, а не от рекламодатели". "По този начин нашите потребители винаги ще останат наш основен приоритет", написа той в публичния си канал в Telegram.

По-рано някои анализатори се надяваха, че Telegram ще може да си осигури приходи от своя проект за блокчейн токена Gram. Но след няколко забавяния и проблеми с регулаторите, през 2020 г. Telegram се отказа от начинанието и предложи да върне набраните 1.2 млрд. долара инвестиции.

По данни на Bernstein от началото на годината Telegram изпреварва Messenger по нови изтегляния в световен план и е на второ място след WhatsApp сред най-популярните приложения за изпращане на съобщения. През март 2021 г. Telegram събра над 1 млрд. долара от редица инвеститори, сред които Mubadala и Abu Dhabi Catalyst Partners, като издаде 5-годишни облигации, които при излизане на борсата могат да бъдат конвертирани в акции.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    edtv avatar :-|
    edtv

    Само дето не е криптирана услуга, а honey pot, ама това са подробности.

    Нередност?
Нов коментар