Proxiad SEE представя първия си продукт - Desk Buddy

Той оптимизира и ефективно управлява гъвкавите офис пространства

Proxiad SEE представя първия си продукт - Desk Buddy
Proxiad SEE представя първия си продукт - Desk Buddy
Познаваме Proxiad SEE като модерна високотехнологична компания, основана преди повече от 16 години. Тя е лидер в създаването, поддържането и развитието на софтуерни продукти, основно за клиенти от Западна Европа, САЩ и Канада. Компанията е част от френската Proxiad Group с повече от 24-годишна история и над 1000 ИТ професионалисти с 10 офиса във Франция, 2 в България (София и Пловдив) и отскоро с присъствие в Македония (Скопие).

Към момента в компанията работят над 250 специалисти, ангажирани с проекти във финансовата индустрия, застраховане, енергетика, транспорт, телекомуникации, снабдяване и други.

Днес българският филиал може да се похвали с успешното преминаване от компания, изцяло предлагаща услуги, към фирма, предлагаща и собствени продукти. Proxiad SEE се насочва към това в условия на несигурност и промени, причинени от COVID пандемията през 2020 г. Когато всички спират, за да помислят, да проучат обстановката и как всичко ще се отрази на бизнеса им, в Proxiad SEE продължават да вярват във визията си за бъдещето и решават да действат в тази насока.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Познаваме Proxiad SEE като модерна високотехнологична компания, основана преди повече от 16 години. Тя е лидер в създаването, поддържането и развитието на софтуерни продукти, основно за клиенти от Западна Европа, САЩ и Канада. Компанията е част от френската Proxiad Group с повече от 24-годишна история и над 1000 ИТ професионалисти с 10 офиса във Франция, 2 в България (София и Пловдив) и отскоро с присъствие в Македония (Скопие).

Към момента в компанията работят над 250 специалисти, ангажирани с проекти във финансовата индустрия, застраховане, енергетика, транспорт, телекомуникации, снабдяване и други.

Днес българският филиал може да се похвали с успешното преминаване от компания, изцяло предлагаща услуги, към фирма, предлагаща и собствени продукти. Proxiad SEE се насочва към това в условия на несигурност и промени, причинени от COVID пандемията през 2020 г. Когато всички спират, за да помислят, да проучат обстановката и как всичко ще се отрази на бизнеса им, в Proxiad SEE продължават да вярват във визията си за бъдещето и решават да действат в тази насока.

Задават си правилните въпроси: Какво следва? Какви ще бъдат работните места на утрешния ден? Как ще бъдат организирани? Едно нещо знаят със сигурност - бъдещето ще е фокусирано върху смесените модели на работа и хибридни работни пространства.

Когато в Proxiad разбират, че скоро няма да се върнат на 100% работа от офиса, се появява идеята за преместването в нов, отговарящ напълно на техните нужди и очаквания в създалата се ситуация. В резултат днес компанията се помещава в нова сграда, на по-малка площ, но с по-голяма гъвкавост за служителите, предоставяйки им възможност да решават откъде да работят - от офиса или от вкъщи, но - най важното - да запазят и осигурят място за колаборация между хората.

"Осъзнавахме, че стандартната работа от офиса няма да се завърне и че времето на хибридните и много по-либерални модели на работа е настъпило. Така се роди идеята за продукт, който да оптимизира и ефективно да управлява гъвкавите офис пространства, които тепърва ще наблюдаваме", споделя Александър Милев, изпълнителен директор на Proxiad SEE.

Първото нещо, което прави екипът, е проучване на пазара, но се оказва, че няма решение, което да отговаря напълно на техните нужди и очаквания. Това ги вдъхновява да разработят изцяло

нова система за управление на хибридни работни пространства,

която получава името Desk Buddy. Основната й цел е да осигури възможност на служителите на една компания да резервират бюра, зали за срещи или паркинг в своя офис за броени секунди от десктоп или мобилно устройство, по всяко време, независимо къде се намират. От друга страна, системата подпомага мениджмънта да взема адекватни и навременни решения въз основа на статистики и реални данни и благодарение на тях правилно да управлява офис площите, които заема.

Изпълнението на проекта започва почти веднага и в рамките на само 4 месеца екипът успява да пусне първа версия на системата - дни след отварянето на новия фирмен офис в София, помещаващ се в NV Tower, която стана и Сграда на годината за 2021. От самото начало Desk Buddy работи с напълно готови функционалности за резервиране посредством 3D интерактивни карти. Приложението може да бъде синхронизирано с активните директории на Microsoft и Google, което улеснява изключително много потребителите и управлението на достъпа.

След въвеждането на решението за вътрешно ползване, за период от една година, компанията успява от първа ръка да тества неговите функционалности и да го надгради според новите тенденции на пазара. "Имахме изключителния късмет Proxiad SEE да е първият клиент на своя продукт и да получим обратна връзка от всички колеги и отдели. Така събрахме много точна и важна информация още преди да направим цялостната go-to-market стратегия", разказва Владимир Симеонов, бизнес оперативен директор.

Desk Buddy като система за управление на хибридни работни места има безброй предимства - от удобство и гъвкавост, намаляване на разходите на компаниите, до създаване на по-добър баланс между работа и личен живот.

А как работи тя?

Необходими са само няколко клика, за да запазите ресурса, от който имате нужда:

  • Избор на офис (чрез интерактивни 3D карти с различни етажи, офис локации и градове);
  • Избор на ресурс според нуждите: бюро, паркомясто или конферентна зала;
  • Период, за който да бъде запазен ресурсът.

Едно от основните предимства на Desk Buddy е създаването на автономия по отношение на работната среда. Системата позволява на служителите да я приспособят според нуждите и задачите, които имат през този ден - да изберат къде и до кого да седнат, в коя зона и на каква техника, което спомага за увеличаване на ангажираността и креативността.

Системата има изключително бърз и лесен достъп посредством SSO (single sign-on) интеграция. А благодарение на модул за проследяване и видимост на резервациите показва каква е натовареността на офиса във всеки момент. Като допълнение включва и управление на конферентни зали чрез функционалност на таблет, поставен пред всяка от тях, където визуално в реално време се показва дали залата е свободна, кога е следващата среща и при необходимост дава възможност да се направи резервация в движение.

Ползите

Desk Buddy помага офисът да бъде използван възможно най-ефективно и безопасно. Компанията отличава и функционалността за управление и програмиране на резервации при наличие на епидемиологични мерки за отстояние, каквито наблюдавахме при COVID, позволяващи да се запазват само бюра, които имат нужното безопасно разстояние.

Друг плюс на системата e правилно управление на зоните и контролиране на разходите. На база натовареността и посещаемостта на работното място в дадена компания могат да се затворят определени зони, да се заключат бюра, да се формират групови политики и резервации и да се създадат фиксирани пространства за нуждите на административните отдели и други.

Успоредно с това предоставянето на информация и видимост над потреблението от платформата спомага за намаляване на общите разходи: посредством модул за справки Reporting компаниите могат правилно да планират оптималното използване на помещенията, комунални услуги, наем и други.

От гледна точка на опазване на околната среда новите политики, свързани с ESG (Опазване на околната среда, социални политики и корпоративно управление), създадоха допълнителен проблем за компаниите. За неговото решение фирмите се нуждаят от навременна информация за заетостта на офиса, каквато Desk Buddy може да им осигури.

Може би най-голямото изпитание пред околната среда, което отчасти се компенсира от дистанционната работа и хибридните модели на работа, е замърсяването, генерирано от пътуващите служители. Скорошни проучвания показват, че количеството на емисиите на азотен диоксид - основният замърсител, причинен от емисиите от трафика - намалява при преминаване към дистанционна работа. Това може да бъде мощен лост за компаниите, които съзнават и търсят устойчивост.

И тук се поставя и актуалният напоследък въпрос: Как хибридният модел е свързан с ESG, част от отговорните политики на съвременните компании, включително и на Proxiad?

Давайки свобода на служителите да избират откъде да работят, бизнесът ще допринесе за ограничаване на вредите от трафика, съответно от пътуването до работното място и международните пътувания.

Освен това по-малко служители на място означава по-малко изразходвана енергия в области като осветление и контрол на температурата, което означава цялостно намаляване на въглеродния отпечатък.

Компаниите могат да се окажат в противоречие на своите ESG ангажименти относно разнообразието, устойчивостта и подобрените екологични практики и в разрез с политиките на тяхната инвестиционна практика, ако не успяват правилно да управляват своите налични офис пространства.

Светът се промени и донесе нови рискове, но и нови възможности. Докато се подготвяме да се върнем в офиса, е жизненоважно работодателите да обмислят как да приложат нови правила на работа, за да гарантират успеха си в бъдеще.

През последните две години хибридният модел беше приветстван от лидерите в индустрията и не само. Според Proxiad SEE основният начин за създаване на успешен модел ще бъде предлагането на множество възможности за комуникация, сътрудничество и иновации в корпоративния и домашния офис едновременно. Хибридната работа е възможност за бизнеса да увеличи разнообразието, да наема професионалисти и от други населени места, както и да даде повече гъвкавост и свобода на всички и най-вече на работещите родители и служителите с увреждания. Системи като Desk Buddy създават точно тези възможности за компаниите и тяхното бъдеще.

https://bulgaria.proxiad.com/desk-buddy