Перфектната буря изтри близо 400 млрд. долара от оценката на медийните групи в САЩ

Най-силно са засегнати компаниите, чиито приходи идват основно от стрийминг и реклами

Акциите на Disney са спаднали с 30% от началото на годината
Акциите на Disney са спаднали с 30% от началото на годината
Акциите на Disney са спаднали с 30% от началото на годината    ©  Reuters
Акциите на Disney са спаднали с 30% от началото на годината    ©  Reuters

Пазарната стойност на най-големите медийни компании в САЩ е намаляла значително през тази година. От началото на годината цената на техните акции е спаднала средно с 35%, което е довело до обща загуба от 380 млрд. долара пазарна капитализация. Според анализ на Financial Times въпреки известното възстановяване през последните няколко седмици цените на акциите на най-големите медийни групи - Disney, Netflix, Comcast, Spotify, Roku, Fox, Paramount, Warner Bros Discovery, The New York Times и News Corp - са спаднали средно наполовина от най-високите си стойности, достигнати по време на пандемията от коронавирус.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Пазарната стойност на най-големите медийни компании в САЩ е намаляла значително през тази година. От началото на годината цената на техните акции е спаднала средно с 35%, което е довело до обща загуба от 380 млрд. долара пазарна капитализация. Според анализ на Financial Times въпреки известното възстановяване през последните няколко седмици цените на акциите на най-големите медийни групи - Disney, Netflix, Comcast, Spotify, Roku, Fox, Paramount, Warner Bros Discovery, The New York Times и News Corp - са спаднали средно наполовина от най-високите си стойности, достигнати по време на пандемията от коронавирус.

Експерти смятат, че основните причини за този спад са по-малкото прекарано време пред екраните, след като повечето страни започнаха да се възстановяват от пандемията, както и съобщението, че растежът на Netflix се забавя, което разтревожи инвеститорите за състоянието на цялата индустрия. Тези проблеми съвпаднаха с по-широките опасения за рецесия в САЩ, тъй като централните банки повишават лихвените проценти, за да укротят бързо растящата инфлация, а американците се сблъскват с по-ограничените бюджети на домакинствата.

Акциите на Roku, която се утвърди с продажбата на стрийминг устройства, но сега генерира повече приходи от рекламиране в своите канали, са се понижили с 65% тази година и с 83% от историческия връх, достигнат през юли 2021 г. Netflix се представя малко по-добре, като акциите на компанията са се понижили с 62% през тази година и са паднали с 67% спрямо пика си от ноември. Книжата на Spotify, която изкарва повечето си средства от продажбата на абонаменти, са спаднали с 49% от началото на тази година.

"Преживяваме първата рецесия на цифровата реклама", заяви Майкъл Нейтънсън от медийната консултантска компания MoffettNathanson, след като пандемията предизвика балон на онлайн рекламите, "какъвто не сме виждали досега".

По-добро представяне на традиционните медии

Медийните компании, които извършват дейности предимно в традиционните сфери като телевизията и киното, се представят най-добре. Таксите за препредаване - плащанията, които кабелните компании правят, за да разпространяват съдържанието на ефирните оператори, са по-стабилни от рекламата, тъй като договорите често са подписани за години.

Цената на акциите на Fox, която печели най-много от такси за препредаване на собствените си новинарски и спортни канали, е спаднала само с около 25% от пика си през февруари. Книжата на Disney, която изкарва милиарди долари от своите увеселителни паркове и билети за филмите си, в допълнение към своята стрийминг платформа Disney +, са спаднали с 30% от началото на годината.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал