Гейминг индустрията се забавя след бума през пандемията

Създателите на видеоигри виждат по-слабо търсене, а разривите в доставките продължават

Видеоигрите не са неуязвими, но имат тенденцията да се представят добре в трудни времена
Видеоигрите не са неуязвими, но имат тенденцията да се представят добре в трудни времена
Видеоигрите не са неуязвими, но имат тенденцията да се представят добре в трудни времена    ©  Pixabay.com
Видеоигрите не са неуязвими, но имат тенденцията да се представят добре в трудни времена    ©  Pixabay.com
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

След като изживяха възход по време на пандемията, производителите на видеоигри сега се изправят пред забавяне на търсенето на фона на свиващите се потребителски бюджети и опасенията от рецесия. Потребителските предпочитания се изместват след излизането от локдауните, докато цените в индустрията растат, а хитовите заглавия са изключение, пише Reuters в свой анализ. А към тези проблеми за създателите на игри като Activision Blizzard и Electronic Arts се прибавят и продължаващите разриви в доставките.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

След като изживяха възход по време на пандемията, производителите на видеоигри сега се изправят пред забавяне на търсенето на фона на свиващите се потребителски бюджети и опасенията от рецесия. Потребителските предпочитания се изместват след излизането от локдауните, докато цените в индустрията растат, а хитовите заглавия са изключение, пише Reuters в свой анализ. А към тези проблеми за създателите на игри като Activision Blizzard и Electronic Arts се прибавят и продължаващите разриви в доставките.

В САЩ потребителските разходи за видеоигри са спаднали с 11% през юни и се очаква да се понижат с 8.7% тази година, показват данни на анализаторската компания NPD. Пазарът на труда все още е горещ, инфлацията е агресивна, а облекчаването на ковид ограниченията кара потребителите да харчат повече за изживявания извън дома, коментират от компанията за анализи на гейминг индустрията Interpret.

Последното доказателство за изпитанията пред сектора дойде миналата седмица от платформата за игри Roblox, чиито приходи са нараснали по-бавно - с 30% в сравнение с 83% две тримесечия по-рано. Activision Blizzard отчете по-малка от очакваната тримесечна печалба, докато конкурентите ѝ Electronic Arts и Take-Two Interactive предупредиха, че предстоящите продажби може да са разочароващи.

Производителите на конзоли също понесоха удар. Спаднаха приходите от игри на Microsoft, производителя на Xbox; PlayStation на Sony понижи прогнозата си, а Nintendo отчете по-ниски продажби. Освен че търсенето е по-слабо, фирмите изпитват и недостиг на компоненти.

Охлаждането на търсенето се предава и на производителите на чипове. Advanced Micro Devices съобщи, че продажбите на нейните графични карти за игри са надолу, а Nvidia отбеляза спад на приходите от 19%.

Очаква се обаче индустрията да нарасне над нивата преди пандемията, като разчита на пускането на забавени продукти и облекчаване на недостига на части. Според фирмата за данни Newzoo пазарът за игри глобално ще генерира 196.8 млрд. долара през 2022 г., което би било ръст от 2.1%, макар и по-нисък от скока от 7.6% през 2021 г. Видеоигрите не са неуязвими, но имат тенденцията да се представят добре в трудни времена, каза Стивън Бейли от изследователската фирма Omdia.

Netflix с амбиции в сектора

Моментните насрещни ветрове не пречат на нови играчи да проявяват интерес към сектора. Още през 2019 г. Netflix намекна, че приема Fortnite като по-голяма заплаха от HBO. Оттогава излязоха редица сериали на стрийминг гиганта, базирани на видеоигри, сред които The Witcher, Arcane, Castlevania и Resident Evil. През 2021 г. Netflix Games започна да предлага безплатни игри за мобилни устройства, макар услугата да не се радва на особена популярност - с тях се ангажират едва 1% от потребителите на стрийминг платформата. Въпреки това от юни Netflix започна изненадващо разрастване на гейминг бизнеса си, като планира да пусне 50 нови игри до края на годината. Това се случва в турбулентен за компанията момент, когато тя съкращава работни места и губи потребители, а акциите ѝ вървят надолу.

Netflix не е сама в тези си амбиции. Големите четири технологични компании - Apple, Amazon, Meta, Google - вече посегнаха към видеоигрите, както и платформи като TikTok и дори Zoom. Ако успеят да привлекат достатъчно голяма аудитория и да задържат вниманието ѝ, това е сигурна рецепта за повишаване на "ангажираността" на потребителите - показател, който социалните и стрийминг платформите следят отблизо.

Ако досега игрите на Netflix не привличаха особено внимание, това може скоро да се промени, тъй като компанията започва да залага на такива, базирани на хитови нейни сериали като Stranger Things, Shadow and Bone, Money Heist, Too Hot to Handle и The Queen's Gambit. Стрийминг платформата изглежда сериозна в новото си начинание, след като придоби 3 студиа за разработване на видеоигри.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал