Новият брой: Пътят към Европа
Close

Лиу Ган Скофилд, Huawei: Инвестираме 22% от приходите си в развойна дейност

Генералният мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония за плановете на компанията

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американската забрана през 2019 г. за ползване на услугите на Google удари смартфон бизнеса на Huawei, чийто амбиции тогава бяха да стане лидер на пазара. В допълнение санкциите ограничиха и ползването на 5G чипове в телефоните. През 2021 г. приходите на потребителския бизнес на Huawei се понижиха с почти 50%. Китайският гигант заложи на разработка на собствена система и приложения, с които да възстанови продажбите. В същото време, за да компенсира спада, групата направи значителни инвестиции в други категории - лаптопи, слушалки, високоговорители и др. Преди време в Истанбул компанията представи редица нови устройства, сред които и три смартфона, с които се надява да възвърне част от позициите си. В центъра им беше новият сгъваем модел Mate Xs 2, който дебютира преди седмици и на българския пазар. Според Дерек Ю, президент на Huawei CBG за Централна и Източна Европа, скандинавския регион и Канада, целта на компанията е да предлага най-широкото портфолио от сгъваеми телефони на пазара. Мениджърът смята, че през миналата година недостигът на чипове също се е отразил на продажбите, но вече има сигнали за съживяване на доставките в индустрията. "Ние се концентрираме върху иновациите", обяви Дерек Ю пред журналисти в Истанбул и добави, че сред най-важните задачи пред компанията му е разработката на екосистемата на Huawei. Според мениджъра най-популярните продукти на групата в момента са смарт часовниците, следвани от аудио продуктите и смартфоните. За плановете на Huawei в България "Капитал" разговаря с Лиу Ган Скофилд, генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония - подразделението за потребителски устройства на компанията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Американската забрана през 2019 г. за ползване на услугите на Google удари смартфон бизнеса на Huawei, чийто амбиции тогава бяха да стане лидер на пазара. В допълнение санкциите ограничиха и ползването на 5G чипове в телефоните. През 2021 г. приходите на потребителския бизнес на Huawei се понижиха с почти 50%. Китайският гигант заложи на разработка на собствена система и приложения, с които да възстанови продажбите. В същото време, за да компенсира спада, групата направи значителни инвестиции в други категории - лаптопи, слушалки, високоговорители и др. Преди време в Истанбул компанията представи редица нови устройства, сред които и три смартфона, с които се надява да възвърне част от позициите си. В центъра им беше новият сгъваем модел Mate Xs 2, който дебютира преди седмици и на българския пазар. Според Дерек Ю, президент на Huawei CBG за Централна и Източна Европа, скандинавския регион и Канада, целта на компанията е да предлага най-широкото портфолио от сгъваеми телефони на пазара. Мениджърът смята, че през миналата година недостигът на чипове също се е отразил на продажбите, но вече има сигнали за съживяване на доставките в индустрията. "Ние се концентрираме върху иновациите", обяви Дерек Ю пред журналисти в Истанбул и добави, че сред най-важните задачи пред компанията му е разработката на екосистемата на Huawei. Според мениджъра най-популярните продукти на групата в момента са смарт часовниците, следвани от аудио продуктите и смартфоните. За плановете на Huawei в България "Капитал" разговаря с Лиу Ган Скофилд, генерален мениджър на Huawei Consumer Business Group за България и Северна Македония - подразделението за потребителски устройства на компанията.

Какви са очакванията ви за тази бизнес година на Huawei в България?

Тази година продължава да бъде изпълнена с предизвикателства, не само за Huawei и не само в България. Но ние се фокусираме върху голямата картина, а тя е да продължаваме с иновациите, да продължаваме да доставяме на българския пазар нови продукти във всяка от категориите, в които работим, да поддържаме стабилен и здравословен бизнес на местния пазар и да се грижим за българските потребители. Разработваме богато портфолио и това се отнася за смартфони, часовници, аудио, лаптопи и други. Бих искал да спомена за множеството интересни оферти през тази година - полезни пакетни оферти, които дават на потребителите повече възможности да изпитат предимствата на работата на продуктите ни в екосистема, и също така множество сервизни кампании. Основната ни цел е да сме близо до потребителите си във всеки комуникационен канал и точка на контакт, видими сме чрез успешни маркетингови кампании, поставяме фокус на видимостта на продуктите и офертите ни в ритейл мрежата и поддържаме високо ниво на следпродажбено обслужване. Инвестираме в маркетинг, ритейл, сервизно обслужване и всичко, което помага на потребителите ни да водят по-добър живот с нашите продукти. Основната ни цел за тази година е да запазим силните позиции на марката и да сме готови за още по-вълнуваща 2023 г.

Какви са очакванията ви за новите устройства, представени преди време в Истанбул?

Събитието в Истанбул беше много успешно за нас, събрахме над 1000 души - медии, разработчици на съдържание и търговски партньори, и представихме богата гама от продукти от различни категории. Всеки от тях има своето важно място за портфолиото, което вече предлагаме или ще предложим скоро на феновете в България.

В смартфон категорията представихме новите Huawei nova Y70 и nova Y90, за които очакваме да привлекат вниманието на много активни хора. Те предлагат големи дисплеи и впечатляващи предимства по отношение на батериите, плюс традиционните за серията nova модерни функции за снимки и видео, насочени към младите хора. Двата модела вече се предлагат у нас в атрактивни комплекти с новата фитнес гривна Band 7 и застраховка на дисплея и очакваме те да играят ролята на 'volume drivers' за бизнеса ни. От друга страна, представихме нов сгъваем смартфон - Mate Xs 2, много тънък и лек, много прецизно изработен. С него вярваме, че ще посрещнем очакванията на хората, които искат да държат в ръцете си най-новите, ориентирани към бъдещето, технологии. Виждайки успеха, който сгъваемият P50 Pocket вече има у нас, вярваме, че Mate Xs 2 също ще намери своята уникална, специална аудитория. С добавянето на тези три нови модела към наличните от сериите P50 и nova 9, портфолиото ни от смартфони на местния пазар вече покрива всички ценови сегменти.

И последно, но не по-важност, бих споменал FreeBuds Pro 2, с които допълваме разнообразието от мобилни аудио продукти. Това са слушалки от висок клас, разработени съвместно с Devialet. С тях очакваме да повишим още повече доверието в качествата на нашите аудио продукти, по отношение на възпроизвеждането на звука, така и на активното шумоподтискане, и да демонстрираме непрекъснатото си развитие в тази област.

Коя категория смятате, че ще бъде най-успешна?

Сгъваемите смартфони очевидно са хит на деня и Mate Xs 2 е един много, много интересен продукт, който събира погледите върху себе си. Той е отражение на много иновации, в които непрекъснато инвестираме. Знаете, че глобално 22% от приходите ни се заделят за развойна дейност и Mate Xs 2 е един от много атрактивните резултати от това. А до края на годината очаквайте още нови и вълнуващи модели смартфони

Все още няма коментари
Нов коментар