Дигитални модели

Кои са технологичните иновации от тази седмица

Ритейл

Бакалии vs. супермаркети

През последните години броят на супермаркетите в Пакистан нарасна бурно. Което е удобство за потребителите, но носи проблеми за т.нар. киряна - малките квартални семейни магазини. Конкуренцията на могъщите вериги, особено в градовете, води до затварянето на много "бакалии". Един от проблемите пред киряна е фактът, че все още са аналогови и имат системи с "писалка и хартия". Стартъпът SnappRetail иска да им помогне да дигитализират всичките си операции, като същевременно предоставя микрокредити. Базираната в Карачи компания обяви, че е набрала финансиране 2.5 млн. долара, водено от BitRate Fund. Инвестицията ще бъде използвана за разработване на нови продукти, наемане и разширяване на SnappRetail до 1000 клиенти с цел покриване на 13 града до края на 2024 г. Продуктите на SnappRetail включват POS терминали и цялостна платформа за управление на инвентара, складова наличност и анализи, както и възможност за дигитални и картови плащания и достъп до микрокредит за оборотен капитал.
HR

Премести ми служител

Базираната в Хамбург Localyze подготвя начало на бизнеса си в Северна Америка през следващите месеци, като ще й помогне и новата финансова инжекция от 35 млн. долара, която е водена от фонда General Catalyst. Стартъпът, основан през 2018 г., бързо набра популярност като b2b SaaS платформа, насочена към работодатели, търсещи логистична подкрепа за имиграция и преместване на служителите. Localyze предлага инструменти за автоматизация на административните задачи и дигитално управление на различните случаи, за да облекчи напрежението при наемането на международни таланти или управлението на трансгранични премествания на персонал. В момента компанията има над 400 клиенти, а приходите са се увеличили 6 пъти за последната година. През това време стартъпът се е разшири на 10 европейски пазара. Следва Северна Америка, а през 2023 г. - и Азия.

Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Ритейл

Бакалии vs. супермаркети

През последните години броят на супермаркетите в Пакистан нарасна бурно. Което е удобство за потребителите, но носи проблеми за т.нар. киряна - малките квартални семейни магазини. Конкуренцията на могъщите вериги, особено в градовете, води до затварянето на много "бакалии". Един от проблемите пред киряна е фактът, че все още са аналогови и имат системи с "писалка и хартия". Стартъпът SnappRetail иска да им помогне да дигитализират всичките си операции, като същевременно предоставя микрокредити. Базираната в Карачи компания обяви, че е набрала финансиране 2.5 млн. долара, водено от BitRate Fund. Инвестицията ще бъде използвана за разработване на нови продукти, наемане и разширяване на SnappRetail до 1000 клиенти с цел покриване на 13 града до края на 2024 г. Продуктите на SnappRetail включват POS терминали и цялостна платформа за управление на инвентара, складова наличност и анализи, както и възможност за дигитални и картови плащания и достъп до микрокредит за оборотен капитал.
HR

Премести ми служител

Базираната в Хамбург Localyze подготвя начало на бизнеса си в Северна Америка през следващите месеци, като ще й помогне и новата финансова инжекция от 35 млн. долара, която е водена от фонда General Catalyst. Стартъпът, основан през 2018 г., бързо набра популярност като b2b SaaS платформа, насочена към работодатели, търсещи логистична подкрепа за имиграция и преместване на служителите. Localyze предлага инструменти за автоматизация на административните задачи и дигитално управление на различните случаи, за да облекчи напрежението при наемането на международни таланти или управлението на трансгранични премествания на персонал. В момента компанията има над 400 клиенти, а приходите са се увеличили 6 пъти за последната година. През това време стартъпът се е разшири на 10 европейски пазара. Следва Северна Америка, а през 2023 г. - и Азия.
Здравеопазване

Животоспасяващ чат за лекари

Обаждане между лекари може да спаси живот. Което от първа ръка научил и основателят на Docquity Индранил Ройчоудхури, когато баща му бил хоспитализиран с животозастрашаващо състояние в Индия. Първоначално лекар от спешното отделение казал, че няма шанс да оцелее, но след това друг се обадил на колега в САЩ, като предложил алтернативен (и в крайна сметка успешен) план за лечение. Docquity е създаден именно за да помогне на лекарите да си сътрудничат, дори да живеят в различни държави. Базираната в Сингапур компания обяви, че е набрала 44 млн. долара финансиране в серия С. С новия капитал общите инвестиции в Docquity достигнаха 57.5 млн. долара. Компанията е събрала най-голямата общност от здравни специалисти в Югоизточна Азия, с над 350 000 лекари в платформата. Финансирането ще бъде използвано за разрастване на бизнеса на Docquity. Компанията вече има екип от 300 души и освен централата в Сингапур също има технологичен и инженерен център в Гургоан, Индия, и други офиси в Индонезия, Филипините, Малайзия, Тайланд, Виетнам и Тайван.
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал