Американската MarketStar купи българската агенция за IT продажби Out2Bound

Придобиването е на 100%, компанията ще търси десетократно разширение на българския екип в следващите три до пет години

Съоснователите на Out2Bound Здравко Здравков, Борис Георгиев, Теофил Шиков и Димитър Митков
Съоснователите на Out2Bound Здравко Здравков, Борис Георгиев, Теофил Шиков и Димитър Митков
Съоснователите на Out2Bound Здравко Здравков, Борис Георгиев, Теофил Шиков и Димитър Митков    ©  Out2Bound
Съоснователите на Out2Bound Здравко Здравков, Борис Георгиев, Теофил Шиков и Димитър Митков    ©  Out2Bound

Американската компания MarketStar придобива българската агенция за продажби на технологични продукти Out2Bound. Сумата по сделката не е публична, но придобиването е на 100%, с което съоснователите Димитър Митков, Здравко Здравков, Борис Георгиев и Теофил Шиков излизат от инвестицията си. Те ще продължат да управляват българския бизнес, който вече ще носи името "МаркетСтар България".

Out2Bound е агенция за изнесени продажби - технологични компании с продукт се обръщат към нея, за да използват под наем нейния екип от търговци. MarketStar предлага и такива услуги, и други аутсорсинг дейности, като техническа поддръжка.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Американската компания MarketStar придобива българската агенция за продажби на технологични продукти Out2Bound. Сумата по сделката не е публична, но придобиването е на 100%, с което съоснователите Димитър Митков, Здравко Здравков, Борис Георгиев и Теофил Шиков излизат от инвестицията си. Те ще продължат да управляват българския бизнес, който вече ще носи името "МаркетСтар България".

Out2Bound е агенция за изнесени продажби - технологични компании с продукт се обръщат към нея, за да използват под наем нейния екип от търговци. MarketStar предлага и такива услуги, и други аутсорсинг дейности, като техническа поддръжка.

Насоката на Out2Bound е конкретно продажби на софтуер бизнес към бизнес (B2B). За 2021 г. приходите на българското дружество "Аут2Баунд" са 1.18 млн. лв., а печалбата е 346 хил. лв. Година по-рано оборотът е бил 841 хил. лв. Данните от Апис показват и че компанията е пораснала значително през тази година - в края на 2021 г. броят на служителите е 15, докато сега е 35.

"Нашите клиенти варират между малки стартъпи до средно големи компании. Бизнес моделът ни за всички е идентичен: когато те ни наемат, за да станем техния дистанционен екип продажби, работим на агенционен модел. Тоест ние ги таксуваме спрямо ресурса, който отделяме. При изпълнение на нашите заложени цели получаваме и бонуси. Компаниите харесват този модел, защото могат да сметнат какви биха били разходите и ползите от това да превъзложат част от работата си по продажби", коментира пред "Капитал" Теофил Шиков, изпълнителен директор и съосновател на Out2Bound.

Не първото предложение

По време на пресконференцията, на която присъстваха също изпълнителният директор на MarketStar Кийт Тайтъс и директорът "Клиенти" в американската компания Пол Грант, Шиков отбеляза, че това не е първото предложение за придобиване на Out2Bound. Предишните подобни са били отхвърляни, но тази година българската компания е преминала в режим на растеж, след което екипът се е замислил как може да бъде ускорен той. Преговорите са протекли бързо и сделката е факт в рамките на четири месеца.

"Преди две години се появи първата такава възможност и още тогава ни светна лампата, че това е потенциално развитие, стига да намерим правилния партньор, който да ни качи на следващото ниво. В началото на тази година решихме, че сега влизаме във фаза на растеж - наемахме повече служители, обслужвахме повече клиенти, защото предишни години бяхме по-консервативно настроени. И докато правехме всичко това, MarketStar почука на вратата", коментира Шиков.

Според Димитър Митков, друг от съоснователите, клиентите на компанията са микс наполовина между български и чуждестранни компании, но всички продават в чужбина - Западна Европа, Скандинавия, САЩ и Канада. "Ние виждаме какво се случва в региона и то е, че компаниите растат. Те имат нужда от услуга като нашата", казва Митков.

С растеж е свързан и основния план на Out2Bound след придобиването - целта е екипът на компанията в България да стане между 300 и 450 души в следващите три до пет години - или с други думи, да увеличи размера си десетократно. Търсят се B2B търговци, които да продават от името на технологични компании.

Според Шиков досега компанията не е имала проблем с трудно намиране на кадри. "Чрез академията ни Sales Pro ние обучаваме хора, които искат да направят завой към този тип кариера", казва Шиков, а Митков добавя, че компанията работи и с университетите в страната, за да може да хване от ранна възраст хора, чието кариерно развитие предстои.

Все още няма коментари
Нов коментар