Новият брой:
Служебната президентска република

Инвестираме в качествен мениджмънт, квалификация на хората и развитие на организацията

Иван Житиянов - изпълнителен директор на "Телелинк Бизнес Сървисис"

Иван Житиянов - изпълнителен директор на "Телелинк Бизнес Сървисис"
Иван Житиянов - изпълнителен директор на "Телелинк Бизнес Сървисис"
Иван Житиянов - изпълнителен директор на "Телелинк Бизнес Сървисис"
Иван Житиянов - изпълнителен директор на "Телелинк Бизнес Сървисис"

Визитка

Иван Житиянов започва кариерата си на 15-годишна възраст като разработчик на софтуер на Java. След четири години работа в тази сфера и в две компании той решава да последва дългогодишната си мечта да работи в областта на мрежовата свързаност. В резултат започва работа в Orbitel, водеща телекомуникационна компания в първите години след либерализацията на местния пазар.

Иван Житиянов започва работа в "Телелинк" през 2006 г. в търсене на по-разнообразни проекти и клиенти. Въпреки че през последните 12 години той ръководи различни сегменти и функции в "Телелинк", неговата страст и участие в техническата част на бизнеса остават.

Неговият път в "Телелинк" минава през почти всички стъпки в кариерната стълбица. Пред 2012 г. той поема ръководството на целия отдел "Системна интеграция". През следващите пет години отделът бележи впечатляващ ръст, което води до отделянето му в нова компания под името "Телелинк Бизнес Сървисис" (ТБС), а Иван Житиянове назначен за неин изпълнителен директор. През 2019 г. ТБС става група от компании, оперираща в седем държави, начело с Иван Житиянов.

Иван Житиянов беше лектор в конференцията Future of Work Summit: Creating change, организирана от "Капитал" и "Кариери", която се проведе на 27 октомври.

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Иван Житиянов започва кариерата си на 15-годишна възраст като разработчик на софтуер на Java. След четири години работа в тази сфера и в две компании той решава да последва дългогодишната си мечта да работи в областта на мрежовата свързаност. В резултат започва работа в Orbitel, водеща телекомуникационна компания в първите години след либерализацията на местния пазар.

Иван Житиянов започва работа в "Телелинк" през 2006 г. в търсене на по-разнообразни проекти и клиенти. Въпреки че през последните 12 години той ръководи различни сегменти и функции в "Телелинк", неговата страст и участие в техническата част на бизнеса остават.

Неговият път в "Телелинк" минава през почти всички стъпки в кариерната стълбица. Пред 2012 г. той поема ръководството на целия отдел "Системна интеграция". През следващите пет години отделът бележи впечатляващ ръст, което води до отделянето му в нова компания под името "Телелинк Бизнес Сървисис" (ТБС), а Иван Житиянове назначен за неин изпълнителен директор. През 2019 г. ТБС става група от компании, оперираща в седем държави, начело с Иван Житиянов.

Иван Житиянов беше лектор в конференцията Future of Work Summit: Creating change, организирана от "Капитал" и "Кариери", която се проведе на 27 октомври.

До какви промени в управлението доведоха поредицата от кризи като пандемията и войната в Украйна?

- Приоритетите и стратегията на TBS не са се променили съществено вследствие на събитията в световен мащаб. Пандемията провокира дигитализацията на много нива и ние успяваме да посрещнем нуждите на нашите клиенти в тази посока. Смятам, че постоянно се адаптираме към глобалната ситуация, която ни провокира да ускорим някои процеси при нас, свързани с развитието на конкретни насоки от нашия бизнес, като киберсигурността и индустриално IoT. Правим го с инвестиция в човешкия капитал, знанието и експертността в компанията.

Какви качества трябва да притежават лидерите в една нова и по-несигурна среда за бизнес?

- До голяма степен способността и отговорността да взимаш решения в трудна и неясна ситуация е ключова за всеки лидер. Трезвата преценка и способността да поставиш правилния фокус пред компанията в момент на сложна глобална динамика променя и усещането на хората за несигурността и ги мотивира да се адаптират.

Кои са основните предизвикателства пред управлението на човешките ресурси?

- Намирането и задържането на правилните за компанията хора са основен фокус за нас. Динамичният пазар на труда, провокиран от инфлацията и социалните последствия от пандемията, създават трудности и в двете посоки.

Бизнесът ни се разширява и искаме да привлечем хора с опит, с които да развиваме повече големи проекти в България и в чужбина, свързани с изграждане на IT инфраструктура и дигитална трансформация. Затова полагаме усилия да привлечем качествени кадри, които освен професионални възможности ще намерят правилната за тях работна култура и среда.

Като компания в сферата на ИТ услугите оценяваме хората като най-важния капитал и винаги сме се грижили те да се чувстват сигурни и на мястото си в TBS. Това е свързано не само с нивата на възнаграждения и с придобивките, но и с това да имаме приятелска и позитивна среда за работа, където техните умения и възможности да се разгърнат в пълна степен. За тази цел инвестираме в качествен мениджмънт, квалификация на хората и развитие на организацията.