Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Екипът е най-значимият ни проект

Явор Петров - ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ"

Явор Петров - ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ"
Явор Петров - ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ"
Явор Петров - ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ"
Явор Петров - ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ"

Визитка

Явор Петров е ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ". Експерт с над 15-годишен опит в продажбата на високотехнологични ИТ решения. Участвал е в големи инфраструктурни проекти от национално значение. Съвместно с търговския екип на "Лирекс БГ" работи с някои от най-големите производствени компании в България.

"Лирекс БГ" е генерален партньор на конкурса "Фабрика на годината".

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Визитка

Явор Петров е ръководител на търговски отдел "Корпоративен сектор" в "Лирекс БГ". Експерт с над 15-годишен опит в продажбата на високотехнологични ИТ решения. Участвал е в големи инфраструктурни проекти от национално значение. Съвместно с търговския екип на "Лирекс БГ" работи с някои от най-големите производствени компании в България.

"Лирекс БГ" е генерален партньор на конкурса "Фабрика на годината".

Каква беше 2022 г. за "Лирекс БГ"?

- Динамична, предизвикателна и успешна. Показа от какво сме направени и че чрез екипния подход и синергията между членовете на всички екипи в "Лирекс БГ" можем да реализираме стратегическите и оперативните си цели. Най-важната от тях е да предлагаме иновативни решения с персонални подход и обслужване. Това потвърждава и слоганът ни, че "В свят на технологии хората правят разликата".

Гледайки към миналото, поставените цели и настоящето с изпълнените цели, мога да заключа, че имаме добро стратегическо планиране. Това се случва благодарение на общото усилие на нашия екип и ползотворните ни взаимоотношения с клиентите и партньорите.

2022 бе година, през която усъвършенствахме и надградихме решенията си, както нашите собствени, които можем да имплементираме и адаптираме към специфичните изисквания на всеки клиент, така и онези, които предоставяме съвместно с нашите технологични партньори. Мисля, че отминаващата година ни дава платформа за уверено посрещане на следващата.

Говорейки за хората, през годината търговският ни екип нарасна с 40%, като инвестираме в множество вътрешни обучения. Бяхме отличени и в специализирани конкурси за управление на човешки ресурси.

Една от общите трудности за технологичните компании в момента е намирането и задържането на таланти. Какво прави компанията в тази посока?

- На първо място бих казал, че в света на технологиите хората правят разликата. Внимателни сме както при подбора на всеки от екипа, така и при последващото му развитие. Лично аз измервам успеха освен с постигнатите резултати и чрез усмивките по лицата на колегите. Увеличаването на този "показател" ми е и лична цел за 2023 г. Резултатите несъмнено ще последват.

При нас всеки нов колега преминава през индивидуален 6-месечен план за обучение. След това той се влива в общия план за обучение в дадения отдел или звено. Всяка седмица имаме организирани обучения от колеги за колеги - например организиран от инженерния екип и насочен към търговците. Такива презентации помагат за уеднаквяване на разбиранията, така че всички да говорим един език.

Как бихте описали подхода на "Лирекс БГ" при подбора и интегрирането на технологични решения?

- На първо място е консултантски. Мисля, че това определя и удовлетвореността на клиентите ни, защото на първо място се стремим да разбираме не само конкретните казуси, но и глобалния контекст и крайните цели на клиентите ни. Заедно с инженерния екип имаме за цел да намираме най-подходящите технологични решения, а не просто да реализираме продажби на парче. Разбира се, тук не сме сами, а се уповаваме и на дългосрочни отношения, които развиваме с доказани технологични партньори на топ световно ниво като Cisco, HP, VMware, Check Point, Veeam и много други.

Наша цел също така винаги е била да подобряваме качеството на портфолиото си, което позволява на клиентите ни да получават 360-градусов спектър от ИТ решения и услуги и да постигат своите бизнес цели.

Кои настоящи световни тенденции очаквате да оказват най-голямо влияние на компанията през следващите няколко години?

- Няколко са тенденциите, които влияят особено силно на нашия бизнес. Сред тях е енергийната криза, която оказва влияние на корпоративния сектор в страната. Наблюдавайки какво се случва и общувайки с клиенти обаче, мога да заключа, че тя има и положителен ефект за България. Наскоро например говорих с клиент от стъкларската промишленост, който сподели, че в Германия и Франция се затварят големи заводи, докато тази компания инвестира в допълнителни мощности. Причината е, че поръчки се пренасочват насам. Същото важи и за други сектори.

Недостигът на хардуерни компоненти също оказва влияние. Компютри, сървъри, мрежово оборудване доставките на всичко е изтеглено във времето. Случвало се е да изпадаме в ситуация, при която проект трябва да претърпи промени и нещо в него да се замени с аналогичен продукт, за който обаче не е ясно кога може да бъде доставен.

Забелязва се тенденция за скъсяване на сроковете и гледаме напред с оптимизъм. Междувременно обаче мога да кажа, че винаги намираме варианти и решения за справяне с такива трудности и нямаме неизпълнен проект. В голяма степен това става и благодарение на многото партньорства с водещи компании, които ни правят независими от случващото се с един доставчик.

Сред топ тенденциите бих посочил и информационната сигурност. Забелязвам все повече осъзнатост сред клиентите ни за това, че този фактор не трябва да се подценява. Отчитаме 30% годишен ръст. Въпреки това обаче 70% от фирмите продължават да си мислят, че са прекалено малки или неинтересни. Междувременно кибератаките и киберизмамите са "бизнес", който според данни на наши партньори до 2025 г. ще генерира 10 трлн. долара приходи.

Защо решихте да подкрепите конкурса "Фабрика на годината"?

- Бих казал, че производствените предприятия са ни слабост, започвайки от чисто инженерното любопитство за това как се случват нещата. Имаме голям брой клиенти в енергетиката и производството, където използват наши системи за наблюдение, за контрол на достъпа, за управление на автомобилния трафик, за инструктаж на служители и външни посетители, за информационна сигурност, за съхранение на ключова информация и др.

За нас е чест, че като българска компания можем подкрепим конкурса "Фабрика на годината". Освен това мисля, че подкрепата на конкурса е особено важна в ситуация като сегашната. Експертите съветват за преодоляване на кризата да "въведете ред във финансите си". Нашето предложение - използвайте иновативни ИТ технологии, за да успеете.