По-скъпите реклами удрят пазара на мобилни игри

По време на пандемията приходите в сектора са достигнали до 100 млрд. долара, но тази година се предвижда да се свият с над 6%

Тази година цялата гейминг индустрия отчита забавяне, след като търсенето и печалбите рязко се увеличиха по време на пандемията
Тази година цялата гейминг индустрия отчита забавяне, след като търсенето и печалбите рязко се увеличиха по време на пандемията
Тази година цялата гейминг индустрия отчита забавяне, след като търсенето и печалбите рязко се увеличиха по време на пандемията    ©  Reuters
Тази година цялата гейминг индустрия отчита забавяне, след като търсенето и печалбите рязко се увеличиха по време на пандемията    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Пазарът за мобилни игри ще отчете спад тази година, тъй като секторът е засегнат от нарастващите цени на рекламите, намаление на потребителските разходи и края на стимулираната от пандемията ангажираност на играчите. Според Newzoo, компания за гейминг анализи и пазарни проучвания, приходите през тази година ще намалеят с 6.4% до 92.2 млрд. долара в сравнение с ръст 7.3% през миналата година и 25.6% през 2020 г. Ampere Analytics миналия месец понижи прогнозата си за тази година, като и тя предвижда спад с 6.4%, или с 6 млрд. долара по-малко от 2021 г., дължащо се на слабостта в САЩ, Китай и Япония - най-големите гейминг пазари.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Пазарът за мобилни игри ще отчете спад тази година, тъй като секторът е засегнат от нарастващите цени на рекламите, намаление на потребителските разходи и края на стимулираната от пандемията ангажираност на играчите. Според Newzoo, компания за гейминг анализи и пазарни проучвания, приходите през тази година ще намалеят с 6.4% до 92.2 млрд. долара в сравнение с ръст 7.3% през миналата година и 25.6% през 2020 г. Ampere Analytics миналия месец понижи прогнозата си за тази година, като и тя предвижда спад с 6.4%, или с 6 млрд. долара по-малко от 2021 г., дължащо се на слабостта в САЩ, Китай и Япония - най-големите гейминг пазари.

Според трима високопоставени представители на индустрията приходите на някои от най-големите мобилни игри от покупки в приложенията са намалели с до 15-20%, съобщава Financial Times.

Забавяне на индустрията

Тази година цялата гейминг индустрия отчита забавяне, след като търсенето и печалбите рязко се увеличиха по време на пандемията. При последния си тримесечен отчет през ноември ръководството на Take-Two Interactive, която през май приключи придобиването на компанията за мобилни игри Zynga за 12.7 млрд. долара, "обвини" "настоящите макроикономически условия" за това, че покупките в приложенията са подложени на "известен натиск", като мобилните игри са засегнати повече от конзолите.

Секторът е засегнат и от намаление на потребителските разходи.

Спадът в сектора вече е засегнал по-широката цифрова икономика. Игрите са се превърнали в един от най-големите източници на приходи за платформите за цифрова реклама и магазините за мобилни приложения, отговарящи за десетки милиарди долари разходи за маркетинг и комисиони за продажби. Meta, Apple и Google посочиха забавянето на гейминга като причина за слабите си тримесечни резултати.

Според Дмитрий Бухман, съосновател на Playrix, която в момента е един от най-големите разработчици на мобилни игри в Европа, "лудият период" на финансиране на стартъпи през миналата година, особено в областта на електронната търговия и финтех, е изтласкал гейминг компаниите. Той добави, че тази тенденция отслабва и че тазгодишният спад не е толкова лош, колкото изглежда, след като се коригира с фактори като обменните курсове, инфлацията и изчезването на руския пазар за повечето чуждестранни компании. Според него обаче пазарът за мобилни игри съзрява и може би дори достига насищане, като някои утвърдени игри с лоялни последователи все повече доминират на пазара.

Ограничения за целевите реклами

Друг проблем пред индустрията са новите ограничения за таргетирани реклами. Миналата година Apple въведе нова политика, известна като App Tracking Transparency, която изисква от разработчиците получат съгласието на потребителите за проследяване на дейността им. Заради тази промяна миналата година Facebook, Twitter, Snap и YouTube загубиха милиарди долари от рекламни приходи. Много от разработчиците, които се развиваха благодарение на факта, че можеха да се насочват към играчи, които вероятно ще харчат много в техните игри, въз основа на тяхното поведение, вече не могат да го правят.

"Това, което беше загубено по отношение на ефективните маркетингови средства, които можете да инвестирате, не беше възстановено от други канали", каза Алексис Бонте, главен оперативен директор на Stillfront, базирана в Швеция група за онлайн игри. "Игрите, които нямат силна интелектуална собственост и са разчитали на ефективен маркетинг, се затрудняват."

Все още няма коментари
Нов коментар