"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

''А1 България''

"А1 България" отчита двуцифрен ръст на приходи и печалба през третото тримесечие

Силните резултати идват след по-добро представяне във всички сегменти от дейността на телекома

Мария Иванова
4141 прочитания

''А1 България''

© ''А1 България''


Най-големият български телеком по брой абонати – "А1 България", отчита поредно тримесечие ръст във финансовите си резултати. За периода юли - септември 2019 г. приходите му нарастват с 11.8% на годишна база до 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) също се увеличава с двуцифрени темпове, като ръстът е още по-осезаем – с 13.6% до 49.8 млн. евро, става ясно от финансовия отчет на компанията майка на българския телеком – австрийската A1 Telekom Austria Group.

Силно нагоре

Средният приход от абонат (ARPU), което е един от най-важните финансови показатели за телекомите, също бележи траен и при това ускоряващ се растеж. През третото тримесечие той достига 5.9 евро, като се увеличава с 12.5% спрямо година по-рано. За сравнение - за периода април - юни покачването беше с 8%.

Броят на абонатите на мобилни услуги на компанията към края на деветмесечието е 3.92 млн. при 4.02 млн. за същия период на 2018 г. Спрямо второто тримесечие обаче числото се е увеличило с 86 хил. броя.

Средният приход от фиксирана линия (ARPL) също расте – с 6.9% до 13.4 евро. Абонатите на фиксирани услуги са 1.04 млн. към края на септември при 1.02 млн. година по-рано.

Във всички сегменти

Разбивката на приходите показва, че доброто представяне през изминалото тримесечие е било във всички основни направления от дейността на телекома. Приходите от мобилни услуги, които формират над половината от общия оборот, растат с 9.2% до 68.6 млн. евро, а постъпленията от фиксирани услуги (телевизия и интернет) скачат със 17.1% до 30.2 млн. евро. Продажбите на устройства нарастват с 16.2% до 22.1 млн. евро.

В началото на юли Комисията за защита на конкуренцията започна проверка на сигнали за нелоялна конкуренция от страна на "А1 България" заради платените й спортни канали. В понеделник на интернет страницата на регулатора беше публикувано взетото в края на миналата седмица решение по случая, от което става ясно, че комисията не е открила нарушения.

Най-големият български телеком по брой абонати – "А1 България", отчита поредно тримесечие ръст във финансовите си резултати. За периода юли - септември 2019 г. приходите му нарастват с 11.8% на годишна база до 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) също се увеличава с двуцифрени темпове, като ръстът е още по-осезаем – с 13.6% до 49.8 млн. евро, става ясно от финансовия отчет на компанията майка на българския телеком – австрийската A1 Telekom Austria Group.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK