Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 фев 2020, 13:06, 3221 прочитания

А1 отчете силен ръст на приходите и печалбата за последното тримесечие и годината

За цялата 2019 г. скокът на приходите е 9.2% до 486.2 млн. евро (951 млн. лв.)

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мобилният оператор "А1 България" е завършил силно 2019 г., сочи финансовият отчет на компанията майка Telekom Austria. За последното тримесечие на миналата година телекомът е отчел приходи от общо 137.7 млн. евро (269 млн. лв.), скок от 16.7% спрямо същия период година по-рано. Цялата година за оператора приключва с приходи от 486.2 млн. евро (951 млн. лв.), отново със сериозно повишение спрямо 2018 г. - 9.2%.

Подобни са повишенията и при печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA). За четвъртото тримесечие тя е 41.7 млн. евро (81.7 млн. лв.), повишение от 9.5% спрямо година по-рано. Общата EBITDA за 2019 г. е 179.4 млн. евро (350.9 млн. лв.), скок с 12.5% спрямо 2018 г.


Третият важен финансов показател при телекомите - средният приход на потребител, или ARPU, също бележи 10-процентов скок и към края на 2019 г. е 5.7 евро (11.2 лв.) на абонат. Единственият показател, където "А1 България" има спад, е броят на активните абонати в мрежата. Към края на 2019 г. те са 3.82 млн. души, понижение с 2.8% спрямо година по-рано. За разлика от предишни финансови периоди, когато този спад се окачествяваше като ефект от ограничението за брой предплатени SIM карти на човек, сега спадът е почти изцяло сред хора на договор.

Скок в мобилните и фиксираните услуги

Доброто финансово представяне на "А1 България" се дължи на скокове в сферата на мобилните и фиксираните услуги. В мобилния сегмент приходите през последното тримесечие са се увеличили с 6.3% до 65.7 млн. евро (128.5 млн. лв.), а за цялата година - с 6% до 260.6 млн. евро (509.7 млн. лв). При фиксираните услуги скокът за тримесечието е 15.8%, до 31 млн. евро (60.6 млн. лв.), а за годината - с 15.2% до 117.9 млн. евро (230.6 млн. лв). Значително увеличение има и в продажбата на оборудване и устройства - 33.9% до 36.7 млн. евро за последните три месеца на годината и с 11.3% до 99.4 млн. евро за цялата 2019 г. Според компанията увеличението се дължи на по-големия брой продадени смартфони и умни устройства.



"Тенденциите на растеж на българския пазар продължиха и през четвъртото тримесечие на годината, с увеличения и във фиксирания, и в мобилния сегмент", пише в отчета на Telekom Austria. "Бизнесът с фиксирани услуги продължава да бъде движен от търсене на персонализирани корпоративни решения и ексклузивно спортно съдържание." Според компанията майка пазарната среда остава стабилна и телекомът продължава да е успешен с продажбата на продукти и услуги с по-висока стойност сред съществуващи клиенти, което е довело до по-добри резултати сред приходите и средния приход на потребител.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 5092 прочитания

Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми

Увеличението на трафика е в гласови услуги и фиксиран интернет, но не и при мобилните данни

17 мар 2020, 2159 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Телекоми" Затваряне
САЩ обвиниха Huawei в кражба на технологии от шест американски компании

Новите обвинения продължават атаките на американското правителство срещу китайската компания

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10