Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми

Shutterstock

Телекомите отчитат по-висока натовареност на мрежата, но засега няма проблеми

Увеличението на трафика е в гласови услуги и фиксиран интернет, но не и при мобилните данни

Йоан Запрянов
3625 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Българските телекоми вече усещат ефекта от извънредното положение, което накара много хора да си останат вкъщи. Според трите големи играча на пазара - "А1 България", БТК и "Теленор", се забелязва рязко увеличение в използването на гласови услуги, но към момента няма проблеми с мрежата и операторите ще могат да издържат на натоварването.

И трите телекома вече направиха няколко стъпки към това да подобрят ситуацията за клиентите си, като пуснаха безвъзмездно по 10 000 мегабайта мобилни данни за безплатно ползване от всеки потребител. БТК и "А1 България", които доставят и телевизия, отключиха и пълния пакет канали за всичките си клиенти за период от 30 дни, без значение на какъв план са. От "Теленор" са пуснали и SMS пакет за бизнес клиентите си, за да могат да разпращат съобщения до всички служители в отделните групи.

"През изминалия уикенд беше отчетено повишение в трафика на гласови данни, което по никакъв начин не затрудни нормалното функциониране на мрежата ни. Дистанционната работа, към която преминават голяма част от заетите хора в страната, както и въведеното от Министерство на образованието и науката дистанционно обучение, започват от 16.03.2020 г., така че ще е необходимо да минат няколко дни, в които да измерим как расте трафикът на данни и да дадем обективна информация", коментират пред "Капитал" от БТК.

"Има известно повишение в трафика, но мрежата ни оперира напълно нормално, като отговаря на нуждите на всички наши клиенти, без прекъсвания. "Теленор" осъзнава отговорността си към обществото и взима всички мерки за осигуряване на непрекъсната работа на мрежата", казват от "Теленор".

Скок в гласовите услуги и фиксирания интернет

По-подробни данни идват от "А1 България", които казват, че увеличението се е усетило още в петък, когато бе обявено извънредното положение. "Данните ни показват, че се наблюдава увеличение в потреблението на гласовите услуги през мобилната мрежа. Това най-вероятно се дължи на социалната изолация и че хората вече избират да си говорят по телефона със своите близки, вместо да се виждат с тях на живо", коментират от телекома. "Потреблението на мобилни данни не се е променило значително, тъй като хората прекарват повече време вкъщи и ползват фиксиран интернет."

Според данните на "А1 България" трафикът на гласови услуги на 13 март, петък, когато бе обявено извънредното положение, е бил с 37% по-висок, отколкото седмица по-рано в същия ден от седмицата. При пиковия период от деня гласовите обаждания са били с 51% повече спрямо седмица по-рано.

При фиксирания интернет се наблюдава увеличение на потреблението с между 25 и 30% на 13 март спрямо 6 март. "Въпреки увеличеното потребление на мобилни и фиксирани услуги от страна на клиентите нашата мрежа работи нормално и поема текущото натоварване. А1 ще продължи да следи нейното състояние, за да сме сигурни, че тя ще продължи да служи на хората да работят, да се забавляват и да се информират по време на тежката ситуация", добавят от телекома.

Българските телекоми вече усещат ефекта от извънредното положение, което накара много хора да си останат вкъщи. Според трите големи играча на пазара - "А1 България", БТК и "Теленор", се забелязва рязко увеличение в използването на гласови услуги, но към момента няма проблеми с мрежата и операторите ще могат да издържат на натоварването.

И трите телекома вече направиха няколко стъпки към това да подобрят ситуацията за клиентите си, като пуснаха безвъзмездно по 10 000 мегабайта мобилни данни за безплатно ползване от всеки потребител. БТК и "А1 България", които доставят и телевизия, отключиха и пълния пакет канали за всичките си клиенти за период от 30 дни, без значение на какъв план са. От "Теленор" са пуснали и SMS пакет за бизнес клиентите си, за да могат да разпращат съобщения до всички служители в отделните групи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    pub1596740898680389 avatar :-|
    Igor Markov

    Веднага стана ясно, че ако всички седят у дома, тогава натоварването в мрежата ще се увеличи, той реши скачать казино Вулкан https://casino2000.ru/skachat-kazino-vulkan чрез 3g и всичко се получи просто и бързо, сега играя слотове от телефона си.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK