Приходите и печалбата на "А1 България" растат през първото тримесечие
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите и печалбата на "А1 България" растат през първото тримесечие

Средният приход на потребител (ARPU) расте с 8.4% до 11.34 лв. на абонат

Приходите и печалбата на "А1 България" растат през първото тримесечие

Потреблението на гласови услуги, телевизия и интернет е силно, падат постъпленията от роуминг и смартфони

Константин Николов
4339 прочитания

Средният приход на потребител (ARPU) расте с 8.4% до 11.34 лв. на абонат

© А1 България


Всички основни финансови показатели на "A1 България" са продължили да растат и през първото тримесечие. Eфектът от епидемията на коронавирус още не е бил напълно видим и отражението през периода е ограничено, обаче ще става все по-ясно през останалата част от годината в цялата група, обяви компанията майка A1 Telekom Austria Group.

250 млн. лв. за три месеца

Приходите на българския оператор от януари до март са достигнали 127.6 млн. евро (249.8 млн. лв.), с 14.8% повече от същия период на предишната година. Оборотът общо от услуги е нараснал с 10.3% до 98.7 млн. евро (193.3 млн. лв.). От тях мобилните услуги са увеличили приходите си със 7.8% до 66.6 млн. евро (130.5 млн. лв.). Фиксираните услуги също са растяли - с 15.9% до 32.1 млн. евро 62.9 млн. лв. Особено висок е ръстът на приходите от оборудване и устройства - над 40% до 28 млн. евро (54.9 млн. лв.). В същото време са се покачили разходите заради по-скъпото съдържание и оборудване, което пък е намалило маржа при продажбата на устройства заради субсидирането им.

Печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) се е увеличила със 7.2% до 45.9 млн. евро. (88.9 млн. лв.).

"Фиксираният бизнес беше движен от предлагането на персонализирани корпоративни решения, преминаването към по-скъпи планове на потребителите, както и ексклузивното спортно съдържание, а мобилният - също от преминаване на по-високи планове на сегашните ни клиенти чрез по-високо субсидиране", обявиха от A1 Telekom Austria Group при представянето на резултатите.

Продължава тенденцията за намаляването на активните абонати на мобилни услуги в българския телеком сектор, основно заради изискването за броя на предплатени SIM карти на човек. В края на първото тримесечие при "А1 България" те са с 0.4% по-малко - 3.821 млн., от които 3.413 млн. са на договор. Расте обаче един от най-важните финансови показатели при телекомите - средният приход на потребител (ARPU) - с 8.4% до 5.8 евро (11.34 лв.) на абонат.

Клиентите на фиксираните услуги на "А1 България" са се увеличили с 3.9% до 1.073 млн. От тях 469.4 хил. са абонати на широколентов интернет, а 536.5 хил. - на телевизия. Основният показател в този сегмент - средният приход на линия (ARPL) е нараснал с 2.6% до 13.4 евро (26.2 лв.).

Цялата група

Приходите на цялата A1 Telekom Austria Group за първото тримесечие са се увеличили с 3.4% до 1.126 млрд. евро. От компанията обявиха, че заради коронавируса се отказват от предишните си прогнози за представянето си за цялата година. Пълният ефект от епидемията ще стане видим до края на годината. От групата казват, че ограниченията на пътуванията ще имат сериозно отражение върху приходите от роуминг. В доклада за последствията в цялата компания се казва, че след началото на карантината разговорите са нараснали с 60%, а трафикът на данни - с 40%, но впоследствие е последвало успокоение. "Имаме възможност да увеличим капацитета си във всички наши оператори", обявиха от австрийския телеком.

В цялата група е нараснало търсенето на услуги за бизнеса, wi-fi рутери и увеличение на интернет скоростите. В същото време с обратен знак е спадналото търсене на смартфони и роуминг приходите. Около 80% от служителите на цялата група работят от дома.

"А1 България" е първият от трите големи български оператори, които обявяват резултатите си за първото тримесечие. В следващите седмици това трябва да направи и "Теленор България", а по-късно и БТК.

Всички основни финансови показатели на "A1 България" са продължили да растат и през първото тримесечие. Eфектът от епидемията на коронавирус още не е бил напълно видим и отражението през периода е ограничено, обаче ще става все по-ясно през останалата част от годината в цялата група, обяви компанията майка A1 Telekom Austria Group.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK