Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 апр 2020, 18:10, 2941 прочитания

Приходите и печалбата на "А1 България" растат през първото тримесечие

Потреблението на гласови услуги, телевизия и интернет е силно, падат постъпленията от роуминг и смартфони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всички основни финансови показатели на "A1 България" са продължили да растат и през първото тримесечие. Eфектът от епидемията на коронавирус още не е бил напълно видим и отражението през периода е ограничено, обаче ще става все по-ясно през останалата част от годината в цялата група, обяви компанията майка A1 Telekom Austria Group.

250 млн. лв. за три месеца


Приходите на българския оператор от януари до март са достигнали 127.6 млн. евро (249.8 млн. лв.), с 14.8% повече от същия период на предишната година. Оборотът общо от услуги е нараснал с 10.3% до 98.7 млн. евро (193.3 млн. лв.). От тях мобилните услуги са увеличили приходите си със 7.8% до 66.6 млн. евро (130.5 млн. лв.). Фиксираните услуги също са растяли - с 15.9% до 32.1 млн. евро 62.9 млн. лв. Особено висок е ръстът на приходите от оборудване и устройства - над 40% до 28 млн. евро (54.9 млн. лв.). В същото време са се покачили разходите заради по-скъпото съдържание и оборудване, което пък е намалило маржа при продажбата на устройства заради субсидирането им.

П
ечалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) се е увеличила със 7.2% до 45.9 млн. евро. (88.9 млн. лв.).


"Фиксираният бизнес беше движен от предлагането на персонализирани корпоративни решения, преминаването към по-скъпи планове на потребителите, както и ексклузивното спортно съдържание, а мобилният - също от преминаване на по-високи планове на сегашните ни клиенти чрез по-високо субсидиране", обявиха от A1 Telekom Austria Group при представянето на резултатите.



Продължава тенденцията за намаляването на активните абонати на мобилни услуги в българския телеком сектор, основно заради изискването за броя на предплатени SIM карти на човек. В края на първото тримесечие при "А1 България" те са с 0.4% по-малко - 3.821 млн., от които 3.413 млн. са на договор. Расте обаче един от най-важните финансови показатели при телекомите - средният приход на потребител (ARPU) - с 8.4% до 5.8 евро (11.34 лв.) на абонат.

Клиентите на фиксираните услуги на "А1 България" са се увеличили с 3.9% до 1.073 млн. От тях 469.4 хил. са абонати на широколентов интернет, а 536.5 хил. - на телевизия. Основният показател в този сегмент - средният приход на линия (ARPL) е нараснал с 2.6% до 13.4 евро (26.2 лв.).

Цялата група

Приходите на цялата A1 Telekom Austria Group за първото тримесечие са се увеличили с 3.4% до 1.126 млрд. евро. От компанията обявиха, че заради коронавируса се отказват от предишните си прогнози за представянето си за цялата година. Пълният ефект от епидемията ще стане видим до края на годината. От групата казват, че ограниченията на пътуванията ще имат сериозно отражение върху приходите от роуминг. В доклада за последствията в цялата компания се казва, че след началото на карантината разговорите са нараснали с 60%, а трафикът на данни - с 40%, но впоследствие е последвало успокоение. "Имаме възможност да увеличим капацитета си във всички наши оператори", обявиха от австрийския телеком.

В цялата група е нараснало търсенето на услуги за бизнеса, wi-fi рутери и увеличение на интернет скоростите. В същото време с обратен знак е спадналото търсене на смартфони и роуминг приходите. Около 80% от служителите на цялата група работят от дома.


"А1 България" е първият от трите големи български оператори, които обявяват резултатите си за първото тримесечие. В следващите седмици това трябва да направи и "Теленор България", а по-късно и БТК.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият работен свят Новият работен свят

Здравната сигурност на персонала ще бъде приоритет номер едно на компаниите, които искат да оцелеят

8 май 2020, 9623 прочитания

Eвропейската комисия одобри сделката за БТК 1 Eвропейската комисия одобри сделката за БТК

Пандемията вероятно няма да забави влизането на купувача United Group, който оцени телекома на близо 1.3 млрд. евро

6 апр 2020, 7885 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Телекоми" Затваряне
Британските телекоми O2 и Virgin Cable се сливат в сделка за 31 млрд. паунда

Сделката може да доведе до разместване на телекомуникационния пазар в страната

Още от Капитал
Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10