Приходите на "А1 България" са продължили да растат и през второто тримесечие, показва финансовият доклад на австрийската група А1 Telekom Austria Group. От април до юни те са нараснали с 5.3% спрямо година по-рано до 121.5 млн. евро (или 237.8 млн. лв.), като частичната карантина в страната, изглежда, не се е отразила на бизнеса на телекома нито в позитивна, нито в негативна посока. Още по-висок е растежът за полугодието - 9.9% до 249 млн. евро (487.7 млн. лв.). Повишение се наблюдава и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига до 48.1 млн. евро (94.2 млн. лв.) за второто тримесечие, повишение с 6.7% на годишна база, и 94 млн. евро (184.1) за шестте месеца до края на юни, или ръст с 6.9%

"А1 България" е приключила второто тримесечие с общо 3.758 млн. активни карти в България, като близо 90% от тях са такива на договор, а малко над 10% - предплатени. Това е и единственият важен показател, в който компанията отчита спад, като спрямо второто тримесечие на миналата година той е надолу с 2%. Тази тенденция изглежда устойчива и се наблюдава от вече няколко години и при трите големи телекома, като първоначално дойде заради държавните регулации, които ограничиха броя на предплатените карти до 10 за едно физическо лице, но продължава и след като тези карти бяха "изчистени".

Дори и така българският пазар остава третият по големина по абонати за групата на A1 след Австрия и Беларус и втори по приходи след Австрия. Средният приход от абонат (ARPU) продължава да расте, с 6.3% до 5.9 евро, или 11.6 лв. на клиент.

"Растежът остава солиден"

В доклада си за тримесечието от австрийската група пишат, че растежът на българския пазар е продължил да бъде солиден "въпреки негативните ефекти на пандемията". Основната част от повишението на приходите идва от бизнеса с фиксирани услуги - корпоративни решения, повишено търсене на телевизионно съдържание и сключване на по-високи договори. Оборотът в този сегмент е отчел скок 12.5% за тримесечието до 32.6 млн. евро и с 14.2% за полугодието до 64.7 млн. евро.

Приходите от мобилни услуги също отчитат увеличение заради по-високи договори, но според A1 растежът се е забавил заради загубите от роуминга. Те са достигнали 66.5 млн. евро за тримесечието (нагоре с 3.1%) и 133.1 млн. евро за полугодието, с 5.4% повече спрямо същия период на м.г.

От групата отбелязват още, че макар всички ограничения около пандемията да са били премахнати още през юни, много от клиентите на фирмата в страната предпочитат да работят от вкъщи. "От началото на юли се наблюдава и бавно надигаща се вълна от нови инфекции, но за момента те нямат ефект върху бизнеса и операциите ни в страната", пишат още от A1 Telekom Austria Group.

Приходите на "А1 България" са продължили да растат и през второто тримесечие, показва финансовият доклад на австрийската група А1 Telekom Austria Group. От април до юни те са нараснали с 5.3% спрямо година по-рано до 121.5 млн. евро (или 237.8 млн. лв.), като частичната карантина в страната, изглежда, не се е отразила на бизнеса на телекома нито в позитивна, нито в негативна посока. Още по-висок е растежът за полугодието - 9.9% до 249 млн. евро (487.7 млн. лв.). Повишение се наблюдава и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига до 48.1 млн. евро (94.2 млн. лв.) за второто тримесечие, повишение с 6.7% на годишна база, и 94 млн. евро (184.1) за шестте месеца до края на юни, или ръст с 6.9%

"А1 България" е приключила второто тримесечие с общо 3.758 млн. активни карти в България, като близо 90% от тях са такива на договор, а малко над 10% - предплатени. Това е и единственият важен показател, в който компанията отчита спад, като спрямо второто тримесечие на миналата година той е надолу с 2%. Тази тенденция изглежда устойчива и се наблюдава от вече няколко години и при трите големи телекома, като първоначално дойде заради държавните регулации, които ограничиха броя на предплатените карти до 10 за едно физическо лице, но продължава и след като тези карти бяха "изчистени".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове