Приходите на "А1 България" продължават да растат
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите на "А1 България" продължават да растат

Приходите на "А1 България" продължават да растат

Карантината не се е отразила на финансовото представяне на телекома през второто тримесечие

2940 прочитания

© А1 България


Приходите на "А1 България" са продължили да растат и през второто тримесечие, показва финансовият доклад на австрийската група А1 Telekom Austria Group. От април до юни те са нараснали с 5.3% спрямо година по-рано до 121.5 млн. евро (или 237.8 млн. лв.), като частичната карантина в страната, изглежда, не се е отразила на бизнеса на телекома нито в позитивна, нито в негативна посока. Още по-висок е растежът за полугодието - 9.9% до 249 млн. евро (487.7 млн. лв.). Повишение се наблюдава и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига до 48.1 млн. евро (94.2 млн. лв.) за второто тримесечие, повишение с 6.7% на годишна база, и 94 млн. евро (184.1) за шестте месеца до края на юни, или ръст с 6.9%

"А1 България" е приключила второто тримесечие с общо 3.758 млн. активни карти в България, като близо 90% от тях са такива на договор, а малко над 10% - предплатени. Това е и единственият важен показател, в който компанията отчита спад, като спрямо второто тримесечие на миналата година той е надолу с 2%. Тази тенденция изглежда устойчива и се наблюдава от вече няколко години и при трите големи телекома, като първоначално дойде заради държавните регулации, които ограничиха броя на предплатените карти до 10 за едно физическо лице, но продължава и след като тези карти бяха "изчистени".

Дори и така българският пазар остава третият по големина по абонати за групата на A1 след Австрия и Беларус и втори по приходи след Австрия. Средният приход от абонат (ARPU) продължава да расте, с 6.3% до 5.9 евро, или 11.6 лв. на клиент.

"Растежът остава солиден"

В доклада си за тримесечието от австрийската група пишат, че растежът на българския пазар е продължил да бъде солиден "въпреки негативните ефекти на пандемията". Основната част от повишението на приходите идва от бизнеса с фиксирани услуги - корпоративни решения, повишено търсене на телевизионно съдържание и сключване на по-високи договори. Оборотът в този сегмент е отчел скок 12.5% за тримесечието до 32.6 млн. евро и с 14.2% за полугодието до 64.7 млн. евро.

Приходите от мобилни услуги също отчитат увеличение заради по-високи договори, но според A1 растежът се е забавил заради загубите от роуминга. Те са достигнали 66.5 млн. евро за тримесечието (нагоре с 3.1%) и 133.1 млн. евро за полугодието, с 5.4% повече спрямо същия период на м.г.

От групата отбелязват още, че макар всички ограничения около пандемията да са били премахнати още през юни, много от клиентите на фирмата в страната предпочитат да работят от вкъщи. "От началото на юли се наблюдава и бавно надигаща се вълна от нови инфекции, но за момента те нямат ефект върху бизнеса и операциите ни в страната", пишат още от A1 Telekom Austria Group.

Приходите на "А1 България" са продължили да растат и през второто тримесечие, показва финансовият доклад на австрийската група А1 Telekom Austria Group. От април до юни те са нараснали с 5.3% спрямо година по-рано до 121.5 млн. евро (или 237.8 млн. лв.), като частичната карантина в страната, изглежда, не се е отразила на бизнеса на телекома нито в позитивна, нито в негативна посока. Още по-висок е растежът за полугодието - 9.9% до 249 млн. евро (487.7 млн. лв.). Повишение се наблюдава и при печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA), която достига до 48.1 млн. евро (94.2 млн. лв.) за второто тримесечие, повишение с 6.7% на годишна база, и 94 млн. евро (184.1) за шестте месеца до края на юни, или ръст с 6.9%

"А1 България" е приключила второто тримесечие с общо 3.758 млн. активни карти в България, като близо 90% от тях са такива на договор, а малко над 10% - предплатени. Това е и единственият важен показател, в който компанията отчита спад, като спрямо второто тримесечие на миналата година той е надолу с 2%. Тази тенденция изглежда устойчива и се наблюдава от вече няколко години и при трите големи телекома, като първоначално дойде заради държавните регулации, които ограничиха броя на предплатените карти до 10 за едно физическо лице, но продължава и след като тези карти бяха "изчистени".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    pav4o01 avatar :-|
    Павел

    Растат, защото надписват сметките, моята миналия месец 4 пъти отгоре на нормалната сметка.Леко се били объркали и таксували разговори в тяхната собствена мрежа... . Отделно всичките им договори за преподписване ги изнасилват да се преподпишат 7-8 месеца предварително с което потребителят губи яко пари, освен това няма вариант за евтин договор, само нагоре. То така и баба знае да има приходи. Реалността е, че хората бягат от там, а те компенсират с високи такси и сметки.

  • 2
    nqb29617416 avatar :-|
    nqb29617416

    До коментар [#1] от "Павел":

    Подкрепям. Яко лъжат абонатите да преподписват нови и безмислени договори.

  • 3
    txp1594844157677466 avatar :-|
    Krasimir Yankov

    Нормално е. Те буквално крадат от клиентите си. Аз ги кредитирам безвъзмездно вече трети месец.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK