Приходите и печалбите на "А1 България" продължават да растат и през второто тримесечие

А1

Приходите и печалбите на "А1 България" продължават да растат и през второто тримесечие

Най-висок е ръстът при оборудването и фиксираните услуги, има спад на клиентите на мобилни услуги

5011 прочитания

А1

© А1


Приходите на "А1 България" за второто тримесечие на 2021 г. продължават да нарастват, като достигат 145.1 млн. евро (284 млн. лв.), което е увеличение с 19.5% спрямо същия период на миналата година. Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) на телекома също се увеличава и достига 55.4 млн. евро (108.4 млн. лв.). Покачване има и при третия основен показател, който телекомите следят - средният приход от абонат (ARPU) се покачва с 9.8% до 6.4 евро, или 12.5 лв. на месец.

От базираната в Австрия компания намират причините за покачването в продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и при продажбите на устройства.

Най-голям ръст се забелязва в приходите от оборудване, които са се покачили със 71.7% до 36 млн. евро. Сериозен ръст се забелязва в постъпленията от фиксирани услуги - той е 10.9% и достига 36.1 млн. евро за тримесечието. "Основните причини за това са услугите за високоскоростен интернет и ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport", заявяват от компанията. Средният приход от фиксирана линия (ARPL) бележи ръст от 8%, което се равнява на 14.5 евро. Броят на абонатите на фиксирани услуги е нараснал до 1.099 млн.

Приходите от мобилни услуги възлизат на 71.9 млн. евро - ръст с 8.2%. "През втората четвърт на годината А1 спечели търга за честотна лента и продължи да инвестира в 5G оборудване на европейски доставчик, за да изгради истинска 5G мрежа с гигабитови скорости в над 75 града и курорта в страната. Телекомът също пусна изцяло потребителски ориентирани мобилни планове, които позволяват на клиентите сами да избират какви дигитални услуги да използват", пишат от А1. Въпреки това се забелязва лек спад в броя на клиенти на мобилни услуги - 0.6% до 3.737 млн. абонати.

Приходите на "А1 България" за второто тримесечие на 2021 г. продължават да нарастват, като достигат 145.1 млн. евро (284 млн. лв.), което е увеличение с 19.5% спрямо същия период на миналата година. Печалбата преди данъци и амортизации (EBITDA) на телекома също се увеличава и достига 55.4 млн. евро (108.4 млн. лв.). Покачване има и при третия основен показател, който телекомите следят - средният приход от абонат (ARPU) се покачва с 9.8% до 6.4 евро, или 12.5 лв. на месец.

От базираната в Австрия компания намират причините за покачването в продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и при продажбите на устройства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход