И трите мобилни оператора ще променят месечните сметки с натрупаната инфлация*
Очакванията са цените за потребителите да се повишат с около 4-5% от февруари


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
*Текстът е обновен в 16:55 на 22 декември с отговорите на БТК
И трите мобилни оператора в България обявиха, че ще индексират месечните такси за всички услуги (тв, интернет, мобилна телефония и съответните пакети) и всички потребители (фирми и домакинства) спрямо инфлацията през последните две години. "А1 България" и "Теленор" се позовават на растящите цени в България и увеличените си разходи заради по-високото потребление на мрежата през последните две години. Очакванията на А1 са цените да се вдигнат с общо 4.1%, сборът от средногодишния индекс на потребителските цени през 2020 и 2021 г. (от А1 се базират на прогнозата за тази година на финансовото министерство, която е за 2.4%). От "Теленор" съобщават за около 5% ръст на сметките.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
7 коментара
Въпрос 1 - След като операторите едностранно вдигат цените по договорите, клиентите имат ли право да ги прекратят или по добра българска традиция имат право само да плащат?
Въпрос 2 - Едновременните действия на големи фирми, които извършват конкурентна дейност не се ли наричат картелни практики които са забранени? Има ли закони в тази страна или пак няма да го забележим както десетилетия наред не забелязваме банковия картел?
Плюли са си в устата, иначе е случайно съвпадение е че едновременно вдигат цените.
В разходите на цитираните компания също така са: голям брой реклами (вкл. в primetime); служебни автомобили, които се използват от служителите денонощно, като лични; спонсорства, които често имат само рекламен, но не и социален или друг ефект и др.
Аз лично управлявам услугите на 3 домакинства и виждам в един от случаите за едни и същи услуги разлика в месечната цена от 2 пъти!!! Това поставя въпроса и за себестойността и ценообразуването. Особено когато се предлагат и "неограничени" (но всъщност с условие) минути, МБ и т.н., но на практика всеки потребител има свое обичайно и разумно потребление.
Да не забравяме и практиката при подновяване на договора задължително да се предлагат допълнителни и обикновено ненужни "подобрения" на договора срещу "само 2-3-4 лв. допълнително на месец".
Много се коментира по темата .
Работил съм и в двата оператора над 10 години и в централите и в магазините .
Обяснявам за неразбралите :Клаузата за индексация по която в момента вдигат цените я има подчертавам дебело от както изобщо има договори и сте ги разписвали над 10 години назад .
Тази клауза БЕШЕ в спящ режим и тя си прилага при шокови ситуации и процеси в икономиката като инфлационен шок,дори война или други големи сътресения .
Не съм сигурен сега дали не използват ситуацията че могат да пренесат инфлация върху нас защото това е услуга от ключово знчение за всички хора или наистина шока с цените на енергията удря и тях ,това не знам .
Но факта че след 20 години история я използват говори за това какво се случва с икономиката а то хич не е розово
НАй-вероятниата причина е големият отлив на абонати, само от мен А1 загуби едни 60 лева месечно, след като с голямо удоволствие прекратих наскоро 14 годишен договор за скъпите им и некачествени услуги. Голямя драме беше раздялята с тях, какви ли не трикове и приоми, обещания за по добро бъдеще и т.н. след това заплахи за големи неустойки и глобим, присмех, драматизъм от тяхна страна.
Повишават се тока/материалите за поддръжка/заплатите - качва се и цената на услугата...
До коментар [#1] от "kratun.ko":
В статията пише. В договорите е записана опция за индексация. Но нищо не можем да направим, а и да се махнеш, ще отидеш при другия “индексатор”.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход