За малкия и средния бизнес, който се превръща в бизнес великан

За малкия и средния бизнес, който се превръща в бизнес великан
За малкия и средния бизнес, който се превръща в бизнес великан

Около 99% от фирмите в България са малки или средни по размер и като такива осигуряват 75% от заетостта на пазара на труда и 65% от добавената стойност в икономиката. За тези данни съобщават от Министерството на икономиката и индустрията[1].

Част от малкия бизнес е и Румяна Ризова, която е главен сладкар в своята малка работилница за торти "Алтруист". "Аз не се чувствам малка в малкия си бизнес, защото съм чела, че 98% от БВП в света се дължи именно на малкия бизнес, който всъщност създава нещо, което не е изобщо малко", твърди Румяна.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Около 99% от фирмите в България са малки или средни по размер и като такива осигуряват 75% от заетостта на пазара на труда и 65% от добавената стойност в икономиката. За тези данни съобщават от Министерството на икономиката и индустрията[1].

Част от малкия бизнес е и Румяна Ризова, която е главен сладкар в своята малка работилница за торти "Алтруист". "Аз не се чувствам малка в малкия си бизнес, защото съм чела, че 98% от БВП в света се дължи именно на малкия бизнес, който всъщност създава нещо, което не е изобщо малко", твърди Румяна.

Най-важното за Румяна са колегите, с които гради бизнеса си, защото те го чувстват като свой собствен. След това по важност идва възможността за свободно, удобно общуване. "Не мога без своя телефон, той е връзката ми с колеги, клиенти и бизнес партньори. С него извършвам плащания и организирам работния процес", споделя Румяна. За нея има много предимства в това да ползва всички телекомуникационни услуги от един доставчик, защото това пести време и усилия всеки месец. За нейната сладкарница голямо предимство са уредените права за излъчване на радио и тв програми[2]. Такова цялостно бизнес решение предлага Vivacom със своя пакет EON Biz.

Телекомът приема за своя мисия да покаже реалната стойност на малкия и средния бизнес, който в действителност е гръбнакът на българската икономика. Vivacom наскоро представи нови комбинирани оферти за мобилни услуги, телевизия и интернет, с които представителите на малкия и средния бизнес могат да спестят до 30% от разходите си за телеком услуги. Освен тях операторът предлага на представителите на бизнеса редица решения, които да ги улеснят в тяхната дейност. Такива са GPS решения за управление на автопарк, облачни услуги за съхранение на данни и колокация Vivacom Cloud, създаване на уебсайт и онлайн магазин.

Повече бизнеса и вдъхновяващата история на Румяна може да видите тук:


[1] Статистика за бизнеса от сайтовете на МИИ.

https://www.mi.government.bg/bg/themes/aktualni-danni-za-msp-2103-285.html

[2] Правата за публично излъчване са уредени с доставчиците на телевизионно съдържание единствено по отношение на посочените в приложение към договора програми, за които това е изрично отбелязано.