"A1 България" с по-високи приходи, печалба и абонати за полугодието

Оборотът е нараснал с 4% до 564 млн. лв., като най-голям принос имат фиксираният интернет и телевизия

"А1 България" отчита по-високи резултати по всички основни показатели за първото полугодие на 2021 г., показва отчетът на компанията майка A1 Telekom Austria Group. Приходите за периода са нараснали с 4% до 288.3 млн. евро (564.1 млн. лв.). За второто тримесечие растежът е 4.3% до 151.3 млн. евро. По-висока е печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) - с 10.4% за първите шест месеца до 122.6 млн. евро (239.8 млн. лв.). Друг основен показател - средният приход от абонат (ARPU) също е нагоре за полугодието: със 7.8% до 6.9 евро (13.50 лв.).


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

"А1 България" отчита по-високи резултати по всички основни показатели за първото полугодие на 2021 г., показва отчетът на компанията майка A1 Telekom Austria Group. Приходите за периода са нараснали с 4% до 288.3 млн. евро (564.1 млн. лв.). За второто тримесечие растежът е 4.3% до 151.3 млн. евро. По-висока е печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) - с 10.4% за първите шест месеца до 122.6 млн. евро (239.8 млн. лв.). Друг основен показател - средният приход от абонат (ARPU) също е нагоре за полугодието: със 7.8% до 6.9 евро (13.50 лв.).

В отчета на австрийската група се казва, че основните причини за резултатите е доброто представяне на мобилния и на фиксирания бизнес, прехвърлянето на повече клиенти към по-скъпи броудбанд планове, повече клиенти на фиксирани услуги, по-високият роуминг трафик, както и "свързани с инфлацията ценови мерки", т.е. повишението след индексацията. Силен растеж отчита и корпоративният бизнес заради "високото търсене на IT решения и услуги за киберсигурност". През май "А1 България" обяви, че купува българската IT компания "Стемо".

Мобилният сегмент е пораснал с 8.1% до 154.1 млн. евро (300.9 млн. лв.) за полугодието. Клиентите на тези услуги са нараснали леко на годишна база в края на второто трисемечие с 1.4% до 3.788 млн. души. Фиксираният също нараства през първите шест месеца - с 15.5% до 82.2 млн. евро (160.6 млн. лв.). И при него абонатите са повече - с 4.4% до 1.148 млн. Единственото понижение на приходите е при оборудването: през второто тримесечие те са намалели с 26.9% до 26.3 млн. евро. Според групата причина за това е голяма сделка с държавен клиент през същия период предишната година.

Ако се запази същият тренд на растеж, "А1 България" може да надмине годишните си резултати за 2021 г., когато отчете приходи от 1.14 млрд. лв. Така операторът мина дългогодишния лидер БТК, чийто оборот беше 1.08 млрд. лв. "Йеттел България" пък завърши 2021 г. с приходи от 836.2 млн. лв.

Все още няма коментари
Нов коментар