"Йеттел България" увеличава приходите и печалбата си през първото полугодие

Българският телеком бизнес е третият най-голям в групата на PPF Telecom Group по клиенти и държи дял от 12% по EBITDA

Оборотът на българския мобилен оператор "Йеттел" е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро
Оборотът на българския мобилен оператор "Йеттел" е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро
Оборотът на българския мобилен оператор "Йеттел" е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро    ©  Йеттел България
Оборотът на българския мобилен оператор "Йеттел" е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро    ©  Йеттел България

"Йеттел България" отчита по-високи продажби, печалба и приходи от абонат през първите шест месеца на годината, показват резултатите на чешката компания майка PPF Telecom Group, обявени през ноември. Оборотът на българския мобилен оператор е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро (421 млн. лв.), а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) - с 40.3% до 87 млн. евро (170 млн. лв.). Един от основните показатели за представянето в индустрията - средният приход на абонат (ARPU), продължава да расте и е най-големият сред трите български оператора. Той е нагоре със 7.5% на годишна база до 10.1 евро (19.7 лв.). Според отчета на PPF Telecom Group "Йеттел България" е най-големият оператор в страната по приходи от мобилни услуги с дял от 35%.

Със своите 3.49 млн. абонати българският пазар е третият най-голям в групата на PPF Telecom Group по клиенти (от общо 17.5 млн.) и държи дял от 12% по EBITDA. Според отчета на групата добрите резултати се държат на успешното ребрандиране на телекома (който се преименува на Yettеl в края на януари) и преминаването на абонатите към по-скъпи планове и нови продукти. Около 71% от клиентите са на договор.


Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

"Йеттел България" отчита по-високи продажби, печалба и приходи от абонат през първите шест месеца на годината, показват резултатите на чешката компания майка PPF Telecom Group, обявени през ноември. Оборотът на българския мобилен оператор е нараснал с 5.4% до 216 млн. евро (421 млн. лв.), а печалбата преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) - с 40.3% до 87 млн. евро (170 млн. лв.). Един от основните показатели за представянето в индустрията - средният приход на абонат (ARPU), продължава да расте и е най-големият сред трите български оператора. Той е нагоре със 7.5% на годишна база до 10.1 евро (19.7 лв.). Според отчета на PPF Telecom Group "Йеттел България" е най-големият оператор в страната по приходи от мобилни услуги с дял от 35%.

Със своите 3.49 млн. абонати българският пазар е третият най-голям в групата на PPF Telecom Group по клиенти (от общо 17.5 млн.) и държи дял от 12% по EBITDA. Според отчета на групата добрите резултати се държат на успешното ребрандиране на телекома (който се преименува на Yettеl в края на януари) и преминаването на абонатите към по-скъпи планове и нови продукти. Около 71% от клиентите са на договор.

Общите консолидирани приходи на цялата група PPF Telecom Group, включваща Чехия, Словакия, Унгария, България и Сърбия и инфраструктурната компания CETIN, са нараснали с 4.5% до 1.69 млрд. евро, докато EBITDA е нагоре със 7% до 812 млн. евро. От групата казват, че през тази година енергийните разходи са се увеличили с 60% на годишна база както заради инфлацията, така и заради увеличеното потребление от 5G оборудването. Все пак се уточнява, че в България и Сърбия цените на тока са субсидирани.

В отчета се вижда и финансовото представяне на мрежовата инфраструктура в България, която през 2020 г. беше отделена в самостоятелна компания - "ЦЕТИН България". Приходите й за първото полугодие са достигнали 55 млн. евро, с 12.2% повече от същия период на предишната година. EBITDA е нагоре с 2.9% до 36 млн. евро. От февруари 2021 г. тази дейност във всичките страни вече е под шапката на холандското дружество CETIN Group B.V., а през тази година 30% в него купи сингапурският държавен инвестиционен фонд GIC.

Преди месец резултатите си, но за деветмесечието, представи друг български оператор - "А1 България". Общите му приходи за първите девет месеца са нараснали със 7.5% до 453.6 млн. евро (888 млн. лв.). За третото тримесечие растежът е още по-голям - 14% до 165.3 млн. евро. По-висока е и печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) - с 13.5% за първите девет месеца до 190.5 млн. евро (372.6 млн. лв.), и с 19.4% за тримесечието до 67.9 млн. евро.

Резултатите на третият оператор в страната - "Виваком", не са публични.