Новата гама камиони на MAN пести пари, време и усилия
След пет години работа от компанията представиха най-мащабното обновяване на гамата си от товарни автомобили, обхващащо сериите TGX, TGS, TGM и TGL


Съдържание от MVB Trucks and Bus Bulgaria

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Какъв трябва да бъде един товарен автомобил, за да отговори на предизвикателствата на днешния и утрешния ден?! Базирайки се на своя над 100-годишен опит и проучвания сред стотици клиенти от различни държави, от MAN Truck & Bus SE смятат, че знаят отговора. След пет години работа от компанията представиха най-мащабното обновяване на гамата си от товарни автомобили, обхващащо сериите TGX, TGS, TGM и TGL.

Новите камиони пестят пари на собственика си, като имат до 8% по-нисък разход на гориво. Това е постигнато с пускането на новия двигател от серия EURO 6D, новата задна задвижваща ос, аеродинамичните промени по кабината и използване на данните от GPS за по-ефективно управление на круиз контрола. Специално разработено приложение за смартфон пък анализира стила на шофиране на водача и му подсказва как да бъде по-ефективен. По-ниските експлоатационни разходи на влекачите за международен транспорт идват и от повишената с 300 кг товароносимост и намалената цена на различните абонаменти сервизни планове.
Нежеланият престой в сервиза е намален до минимум, като благодарение на постоянния анализ на събраните в хода на експлоатацията данни техническите обслужвания се правят в най-подходящия момент. При това, когато е нужно, без да се робува на километри или фиксиран период. Свързаността и дигитализацията позволяват и по-бърза връзка със сервизните центрове при нужда.
Вариантите за персонализация и оформяне на товарни автомобили, съобразени с нуждите на клиента, са увеличени благодарение на новия конфигуратор. Крайната цел е всеки купувач уверено да може каже "Това е моят камион" и не случайно слоганът на новата генерация товарни автомобили на MAN e "Simply my Truck".
Предвид нарастващия недостиг на професионални шофьори за товарните автомобили е важно да им предлагат максимум удобства и минимум натоварване. В това отношение в новата гама камиони на MAN подобренията са в няколко посоки.

Изцяло преработеният интериор е по-ергономичен, като е разработен и нов контролер за управление на навигацията, радиото, мултимедията и част от настройките. Той е лесен и интуитивен за управление, като се явява алтернатива на реагиращите на допир дисплеи, които изглеждат добре, но при работа с тях отвличането на вниманието на шофьора е по-голямо и се увеличава рискът от инцидент. Пак с цел по-малко разсейване е и промененото място на централния дисплей и замяната на традиционното приборно табло с дигитално.

Вече съществуващите и няколко нови асистиращи системи предупреждават шофьора всеки път, когато има опасност да предизвика инцидент. Сред тях по любопитен е асистентът за завиване, който сигнализира, ако има опасност ремаркето да закачи пешеходец при завиване. Колко е важна тази система говори фактът, че след 4 години тя трябва да присъства във всички товарни автомобили.
Натоварването върху водача намалява сериозно и благодарение на адаптивния темпомат, съобразяващ скоростта с тази на останалите участници в движението.
12 млн. работни часа
4 млн. километра тестове
2.8 млн. реда софтуерен код
3000 цвята за кабината
2100 ангажирани служители
8 размера кабини