Петър Лефтеров: С емоция и любов движим бизнеса напред
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Петър Лефтеров: С емоция и любов движим бизнеса напред

Петър Лефтеров: С емоция и любов движим бизнеса напред

Изпълнителният директор на "Булавто" разказва за дългия път към успеха, партньорството с Ford Trucks и новия флагман F-MAX

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
5458 прочитания

© Булавто


Г-н Лефтеров, вашата компания стартира през 1993 г. От тогава до днес се превръщате в лидер в автомобилния сектор в България – кои според вас са ключовите моменти в развитието на "Булавто"?

Да станеш лидер в даден сектор е процес, дълъг път. Докато вървиш по него, се случват неща, които те карат да вземаш важни решения. Едното от тях е да започнем да изграждаме сервизи в цялата страна, да "покрием" големите градове и колкото може повече от малките. Това даде възможност продуктите и услугите ни да бъдат достъпни за всички клиенти в България. Това беше осъзнато, стратегическо решение, взето още през 1993 г.

Фирмата започна дейността си с продажби и сервиз на леки автомобили. Ключово решение за "Булавто" беше навлизането в сегмента на тежкотоварните автомобили, автобусите и специализираната техника. Това е сложен и мащабен бизнес, който отговаря на визията ни за развитие, а решението за изграждане на сервизна мрежа спомогна това бързо да се случи.

Ключови във всяко отношение са моментите, свързани с избор на партньори, с които да развиваш бизнеса си. Ford Trucks е един от тях.

През 2016 г. достигате ново ниво, като представяте за България Ford Trucks. Какви бяха очакванията ви към този момент?

Една американска компания с 56-годишна история, която е решила да стъпи на европейския пазар, говори за голям потенциал за развитие. За "Булавто" това партньорство е предизвикателство и отговорност. Очаквах визията и ценностите ни да съвпаднат, за да развием заедно марката в България, и съм много щастлив, че това се случи. В качеството си на вносител за България само за една година открихме пет търговско-сервизни центъра. Те са много важна част от мрежата на Ford Trucks в Европа поради ключовото географско разположение на България. Бъдещите ни планове включват разширяване на мрежата, като предстои отваряне на търговско-сервизен център в Русе.

Вие и вашият екип сте обединени около няколко взаимно свързани страсти: автомобили, скорости и сервизно обслужване по най-добрия начин. Какво ви костваше това като мениджър?

Когато хобито ти стане бизнес, много бързо привличаш хора със сходни страсти като твоите. С това обаче не се изчерпва формирането и развиването на моя екип. Това ми коства обичайните неща за всеки мениджър – време, много търпение, финансови средства. Общата емоция и любов към автомобилите обаче винаги си остава една здрава нишка, около която градим отношенията си и заедно движим напред бизнеса.

Фотограф: Булавто

Сега излизате на пазара с нов, дългоочакван продукт - F-MAX, спечелил множество награди и отличия. Какви са очакванията ви за неговото позициониране?

Благодарение на нашия партньор имаме кабина, произведена по американски стандарти – най-голямата, най-комфортната и най-красивата на пазара. Това е мнението не само на специалистите, но и на многото шофьори, които я тестваха, както и на тези, които вече закупиха и използват F-MAX. От друга страна, собствениците се радват на ниски експлоатационни разходи. За нашия бизнес това е ключов фактор.

Какви са конкретните предимства на F-MAX, които ще са от полза за българския предприемач?

F-MAX e с мощно сърце от 500 к.с., двигателят е разработен специално от завода и е с нисък разход на гориво. Кабината е огромна, интерфейсът е модерен и удобен за ползване, има окачване с 4 индивидуални въздушни възглавници, които осигуряват изключителен комфорт при шофиране. Вътрешният дизайн и организацията в кабината са невероятно удобни, заимствани са от най-върховите технологии в самолетостроенето.

Г-н Лефтеров, вашата компания стартира през 1993 г. От тогава до днес се превръщате в лидер в автомобилния сектор в България – кои според вас са ключовите моменти в развитието на "Булавто"?

Да станеш лидер в даден сектор е процес, дълъг път. Докато вървиш по него, се случват неща, които те карат да вземаш важни решения. Едното от тях е да започнем да изграждаме сервизи в цялата страна, да "покрием" големите градове и колкото може повече от малките. Това даде възможност продуктите и услугите ни да бъдат достъпни за всички клиенти в България. Това беше осъзнато, стратегическо решение, взето още през 1993 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

Летете пеша, бе!

Летете пеша, бе!

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK