БДЖ поръчва нови локомотиви и вагони за около 125 млн. лв.

Компанията прави промени в структурата си и смяна на директорите в пътническия и товарния превозвач

   ©  Цветелина Белутова

Поръчка за 40 нови вагона е обявила държавната компания "БДЖ - Пътнически превози". Прогнозната стойност е 76.7 млн. лв. без ДДС, а срокът на доставка - две години след подписването на договор с избрания изпълнител.

Скоро се очаква и търг за 10 локомотива, като локомотивният парк, и по-скоро неговият недостиг и лошото му състояние в момента, са един от най-големите проблеми на компанията. Средната цена на един нов локомотив е около 5 млн. лева, обясниха от БДЖ, което означава, че общо с вагоните инвестицията за нов подвижен състав ще стане около 125 млн. лв.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 1

    Щеше да звучи добре, ако БДЖ не беше едно от най-компрометираните дружества в България. Което впрочем си е постижение.

    Дано средствата идат по предназначение. Влакът е най-удобната форма на междуградски транспорт за мен.

    Нередност?
  • 2
    deo25598025 avatar :-?
    deo25598025
    • + 2

    И защо точно с климатик? Не може ли по-простички. Че да може да си ги поддържат.

    Това лято имах късмета да се возя на влак в един такъв относително нов вагон с климатик - само дето климатика не работеше. Вътре беше сигурно 45 градуса, а от прозорчетата се отваря една миниатюрна част, която не проветрява грам.
    Кондукторката се счупи от извинения, но в крайна сметка "няма резервни части" и толкоз.

    Та, по добре по-евтинко така.

    Нередност?
Нов коментар