С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 29 окт 2019, 16:03, 7037 прочитания

БДЖ поръчва нови локомотиви и вагони за около 125 млн. лв.

Компанията прави промени в структурата си и смяна на директорите в пътническия и товарния превозвач

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поръчка за 40 нови вагона е обявила държавната компания "БДЖ - Пътнически превози". Прогнозната стойност е 76.7 млн. лв. без ДДС, а срокът на доставка - две години след подписването на договор с избрания изпълнител.

Скоро се очаква и търг за 10 локомотива, като локомотивният парк, и по-скоро неговият недостиг и лошото му състояние в момента, са един от най-големите проблеми на компанията. Средната цена на един нов локомотив е около 5 млн. лева, обясниха от БДЖ, което означава, че общо с вагоните инвестицията за нов подвижен състав ще стане около 125 млн. лв.


За пътниците

Поръчката за пътнически вагони предвижда 22 от въпросните 40 да са второкласни, като 8 от тях ще бъдат достъпни и за хора с намалена подвижност. Първокласните ще бъдат 10, а останалите 8 ще са вагон-бистра. Новите пътнически вагони на БДЖ ще са без купета - т.е. от салонен тип, с маси, контакти и wi-fi. Вагон-ресторантите обаче ще имат и купейна част. Любопитно е изискването към външната боя на вагоните - тя трябва да е такава, че да позволява лесното почистване на графити.

Кандидатите за тази поръчка трябва да имат приходи от поне 60 млн. лв. общо за предходните три години, като от тях 40 млн. лв. да са от аналогична дейност, както и да са доставили минимум 40 броя релсови транспортни средства за последните общо три години.



И локомотиви

В най-скоро време се очаква поръчката за покупка на 10 нови локомотива, тъй като в момента БДЖ работи в условията на недостиг на локомотиви и това води до огромни закъснения на влаковете по цялата мрежа.

Очаква се да започне и процедура за наемането на още 6 локомотива, както и друга за капиталов ремонт на 10 локомотива "Шкода".

В по-дългосрочен план е предвидено и купуване на 10-12 нови мотриси, най-вероятно 4-секционни с около 250 места за скорост 160 км/ч. С тях ще се обслужват около 40 влака дневно на средни разстояния между големите градове. Поръчката, с прогнозен бюджет от 75 млн. евро, трябваше да е факт до края на 2019 г., но, изглежда, ще остане на по-заден план.

Някои промени в дружествата

Междувременно "Холдинг БДЖ" прави и някои промени при дружествата от групата, като дъщерните компании - "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" са преобразувани в еднолични акционерни дружества. "За съжаление изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво, ключовите финансови и обемни показатели бележат спад, като е налице силна необходимост от преразглеждане на организационните структури и основните бизнес процеси", казват от компанията. В тази връзка в тях ще се формират мениджърски екипи вместо един управител, които да поемат всички оперативни дейности под новата форма на корпоративно управление (ЕАД).

"Управлението в периода на преобразуване на двете дружества ще се осъществява от екип от до трима души, който да бъде основата на бъдещия съвет на директорите, като същевременно подготви и бюджетите за 2020 г.", казват от компанията, като управителите на двете дъщерни дружества - инж. Христо Иванов и инж. Любомир Илиев (на товарни) са отказали да участват в новия управленски формат, казват още оттам. Досегашният финансов директор Филип Алексиев пък става прокурист на пътническата компания.

Преобразуването на "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" в ЕАД се очаква да приключи до края на януари 2020 г., а окончателното привеждане на дружествата към изискванията на Закона за публичните предприятия - до края на септември 2020 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 827 прочитания

Летище Пловдив пак ще се концесионира 4 Летище Пловдив пак ще се концесионира

Решението е взето на днешното заседание на Министерския съвет

27 фев 2020, 1924 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 16194 прочитания

28 фев 2020, 5608 прочитания

28 фев 2020, 3092 прочитания

28 фев 2020, 2833 прочитания

28 фев 2020, 2588 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт" Затваряне
Домусчиев дължи 52 млн. лв. неустойка по договора за приватизация на БМФ

Собственикът на флота не е изпълнил условието за тонаж на корабите, не е платил в срок и затова държавата ще води дело

Още от Капитал
Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Барселонска треска

Какво стана ясно за разследването на испанските власти, което се занимава и с Бойко Борисов, и докъде може да стигне то

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10