С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 29 окт 2019, 16:03, 5473 прочитания

БДЖ поръчва нови локомотиви и вагони за около 125 млн. лв.

Компанията прави промени в структурата си и смяна на директорите в пътническия и товарния превозвач

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поръчка за 40 нови вагона е обявила държавната компания "БДЖ - Пътнически превози". Прогнозната стойност е 76.7 млн. лв. без ДДС, а срокът на доставка - две години след подписването на договор с избрания изпълнител.

Скоро се очаква и търг за 10 локомотива, като локомотивният парк, и по-скоро неговият недостиг и лошото му състояние в момента, са един от най-големите проблеми на компанията. Средната цена на един нов локомотив е около 5 млн. лева, обясниха от БДЖ, което означава, че общо с вагоните инвестицията за нов подвижен състав ще стане около 125 млн. лв.


За пътниците

Поръчката за пътнически вагони предвижда 22 от въпросните 40 да са второкласни, като 8 от тях ще бъдат достъпни и за хора с намалена подвижност. Първокласните ще бъдат 10, а останалите 8 ще са вагон-бистра. Новите пътнически вагони на БДЖ ще са без купета - т.е. от салонен тип, с маси, контакти и wi-fi. Вагон-ресторантите обаче ще имат и купейна част. Любопитно е изискването към външната боя на вагоните - тя трябва да е такава, че да позволява лесното почистване на графити.

Кандидатите за тази поръчка трябва да имат приходи от поне 60 млн. лв. общо за предходните три години, като от тях 40 млн. лв. да са от аналогична дейност, както и да са доставили минимум 40 броя релсови транспортни средства за последните общо три години.



И локомотиви

В най-скоро време се очаква поръчката за покупка на 10 нови локомотива, тъй като в момента БДЖ работи в условията на недостиг на локомотиви и това води до огромни закъснения на влаковете по цялата мрежа.

Очаква се да започне и процедура за наемането на още 6 локомотива, както и друга за капиталов ремонт на 10 локомотива "Шкода".

В по-дългосрочен план е предвидено и купуване на 10-12 нови мотриси, най-вероятно 4-секционни с около 250 места за скорост 160 км/ч. С тях ще се обслужват около 40 влака дневно на средни разстояния между големите градове. Поръчката, с прогнозен бюджет от 75 млн. евро, трябваше да е факт до края на 2019 г., но, изглежда, ще остане на по-заден план.

Някои промени в дружествата

Междувременно "Холдинг БДЖ" прави и някои промени при дружествата от групата, като дъщерните компании - "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" са преобразувани в еднолични акционерни дружества. "За съжаление изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво, ключовите финансови и обемни показатели бележат спад, като е налице силна необходимост от преразглеждане на организационните структури и основните бизнес процеси", казват от компанията. В тази връзка в тях ще се формират мениджърски екипи вместо един управител, които да поемат всички оперативни дейности под новата форма на корпоративно управление (ЕАД).

"Управлението в периода на преобразуване на двете дружества ще се осъществява от екип от до трима души, който да бъде основата на бъдещия съвет на директорите, като същевременно подготви и бюджетите за 2020 г.", казват от компанията, като управителите на двете дъщерни дружества - инж. Христо Иванов и инж. Любомир Илиев (на товарни) са отказали да участват в новия управленски формат, казват още оттам. Досегашният финансов директор Филип Алексиев пък става прокурист на пътническата компания.

Преобразуването на "БДЖ - Пътнически превози" и "БДЖ - Товарни превози" в ЕАД се очаква да приключи до края на януари 2020 г., а окончателното привеждане на дружествата към изискванията на Закона за публичните предприятия - до края на септември 2020 г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 4 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 5568 прочитания

Нов опит системата бонус-малус да заработи от следващата година 5 Нов опит системата бонус-малус да заработи от следващата година

Първите отстъпки и надбавки от базовите цени на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" ще дойдат през 2021 г.

20 ное 2019, 3712 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт" Затваряне
Домусчиев дължи 52 млн. лв. неустойка по договора за приватизация на БМФ

Собственикът на флота не е изпълнил условието за тонаж на корабите, не е платил в срок и затова държавата ще води дело

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред институцията и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10