Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 мар 2020, 17:25, 3115 прочитания

Транспортът очаква разум от управляващите и коридори за преминаване

Еврокомисията настоява проверките по границите заради вируса да не водят до опашки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Очакваме да има разум. Ако транспортът спре, след няколко дни ще спре и икономиката." Това заяви Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи пред "Капитал". Сухопътният транспорт на товари продължава да работи в пълна непредвидимост, след като в Европа се случи немислимото от десетилетия насам - държавите започнаха да затварят границите си, за да противодействат на коронавируса.

Снощи Сърбия е затворила границите си. Северна Македония закри няколко гранични пункта и обяви, че няма да пуска чужденци "от държави с висок риск". Гърция се изолира от Северна Македония, Албания и Италия. А Румъния е в извънредно положение. Турция още не е затворила границите за българи, но го направи за някои европейски държави, като по информация от превозвачите е затворила и границата с Иран. Ситуацията остава динамична и се променя непрекъснато с още рестрикции.


По думите на Арабаджиев действията на политиците водят до допълнителна паника, като се взимат еднолични мерки от държавите, което усложнява още повече трафика. Надеждите са на предстоящата среща на министрите на транспорта на ЕС, която ще е най-вероятно в сряда, да се стигне до договорка за осигуряването на коридори. "Доставката на стоки и суровини не трябва да бъде възпрепятствана", категоричен беше и транспортният министър Росен Желязков.

Без опашки по границите

Според превозвачите това не само е решение да се противодейства срещу евентуален колапс на икономиката, да се гарантират доставките на маски, предпазни облекла, лекарства и хранителни стоки, но и ще намали риска от разпространение на коронавируса. Сега на много гранични пунктове има дълго изчакване с дни и съответно скупчване на хора, които комуникират помежду си.



Призив за премахване на опашките по границите отправи и Европейската комисия. Оттам обясниха, че разликата между гранични проверки и проверки на здравето е в това, че граничарите могат да откажат да допуснат пътник да влезе в дадена страна, докато при установяването на болен е редно той да бъде пропуснат, за да получи лекарска грижа. Комисията настоява съседните държави да съгласуват действията си и да извършват здравни проверки само от едната страна на общата граница.

От транспортния бизнес искат още при тези форсмажорни обстоятелства да отпаднат изискванията към тях за задължително нощуване на шофьори в хотел, което също би влошило обстановката.

Сериозен проблем представлява и липсата на единна система и официална платформа за актуална информация, която да даде насоки на превозвачите по-оптимално да избират маршрутите си и някаква предвидимост дали камионите им ще стигнат дадената дестинация. От една седмица 57 браншови организации в транспорта от различни държави са в непрекъсната онлайн връзка и обменят информация за промените по пътищата и рестрикциите.

Какво става в момента

Най-проблемна остава ситуацията на италианско-словенската граница. Вечерта в неделя срещу понеделник от транспортното министерство съобщиха, че първият конвой с български камиони е тръгнал от Нова Горица, Словения, към България.

Очаква се да се реши въпросът с тези, които се намират във вътрешността на Италия. От транспортното министерство увериха, че е взето решение от хърватското и сръбското правителства да се обезпечи транзитното преминаване на българските камиони.

От снощи Унгария също не пуска италиански стоки, обясни Арабаджиев. Там унгарската страна предлагала камионът от Италия да влезе, но ако шофьорът се смени с унгарец. Проблеми има и на словенско-унгарската и на австрийско-унгарската граница.

Сърбите пък са спрели да пускат стоки от Испания и така всички камиони, натоварени с такива, имат проблем с преминаването.
Следете в реално време ситуацията с Covid-19
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ще се лети със самолет след края на карантината Как ще се лети със самолет след края на карантината

Летищата по света въвеждат строги мерки за безопасност, които ще променят времето и представата за пътуване

20 май 2020, 3439 прочитания

Как логистичните компании адаптират транспортните канали в ситуацията с коронавирус, така че да не се прекъсва веригата на доставките Как логистичните компании адаптират транспортните канали в ситуацията с коронавирус, така че да не се прекъсва веригата на доставките

"Карго-партнер България" предлага цялостни логистични решения на своите клиенти чрез обвързването на въздушен, морски, сухопътен транспорт с претоварване и складиране в собствения си логистичен център. Сега на фокус е и ЖП сервизът, казва управителят Димчо Димчев

19 май 2020, 1564 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Covid 19"

Всеки ден научавайте най-важното и актуалното по темата, без излишна емоция, с данни, факти и проверена информация.

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Транспорт" Затваряне
Да дойдат тировете

Затварянето на граници в Европа постави под въпрос оцеляването на транспорта и икономиката като цяло

Още от Капитал
Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10