Как логистичните компании адаптират транспортните канали в ситуацията с коронавирус, така че да не се прекъсва веригата на доставките

"Карго-партнер България" предлага цялостни логистични решения на своите клиенти чрез обвързването на въздушен, морски, сухопътен транспорт с претоварване и складиране в собствения си логистичен център. Сега на фокус е и ЖП сервизът, казва управителят Димчо Димчев

Как логистичните компании адаптират транспортните канали в ситуацията с коронавирус, така че да не се прекъсва веригата на доставките
Как логистичните компании адаптират транспортните канали в ситуацията с коронавирус, така че да не се прекъсва веригата на доставките

"Карго-партнер" е международна компания с повече от 35 години опит в логистиката. Фирмата следва иновациите и тенденциите на пазара при разширяване на портфолиото си от услуги и предлага на клиентите си гъвкави и индивидуални решения за транспорт, които по време на пандемия са необходими повече от всякога.

В момента "карго-партнер" фокусира усилията в развитието на ЖП сервиза си между Китай и Европа. Тази връзка не е ново решение за компанията и работи добре от няколко години за Централна и Източна Европа. Основните предимства на ЖП транспорта са краткото транзитно време спрямо морския транспорт и по-ниските разходи спрямо въздушния транспорт. Тези плюсове го правят предпочитано решение за пратките и до България.

"Обявеното извънредно положение повлия негативно върху редица сектори, обслужвани от логистичните компании и наруши добре работещите вериги на доставките" - коментира управителят на "карго-партнер" Димчо Димчев. Той пое ръководството на фирмата в началото на тази година и още в началото се срещна с предизвикателството "коронавирус". - "Ограниченията и забраните доведоха до забавяне на някой транспортни връзки и до претоварване на други. Възникна нужда от алтернативни варианти, които да работят за индустрията и да удовлетворят нуждите й. Тъй като нашите резултати изцяло зависят от клиентите ни, се заехме да потърсим алтернатива за връзката с Китай. Обстоятелствата ни насочиха да се фокусираме още по-силно върху ЖП транспорта", обясни Димчо Димчев.

Профил

Димчо Димчев е следвал "Управление на веригата" на доставките и "Финанси" във Виенския университет. Стартира кариерата си като стажант в австрийски спедиции. Продължава развитието си в отдел "Логистичен инженеринг" във Франс Маас, Холандия. През 2005 г. се завръща в България и изпълнява различни функции във "Вектра" (съвместно предприятие с Франс Маас и впоследствие ДСВ). От 2012 г. е ръководител на логистичните решения в "Гебрюдер Вайс" ЕООД. През януари 2020 г. той пое управлението на товарен партньор в България.

"Много български фирми вече използват този по-икономичен вариант за транспорт спрямо въздушния, чийто навла се покачиха драстично, а капацитетите са изчерпани за седмици напред. Транзитното време от Китай до София е в рамките на 17 дни. В момента имаме седем ежеседмични директни отпътувания от ключови градове като Шанхай, Шенжен и Тиендзин до нашите логистични центрове в Дунайска стреда и Варшава. Там пратките се обработват и се доставят с камион до нашия склад в София или се дистрибутират към получателите в страната. Услугата се предлага за групажни пратки и за цели контейнери и е подходяща за всички видове безопасни товари. През цялото време предоставяме пълна проследяемост и контрол на процеса на доставка, за да осигурим на клиентите си спокойствие и възможност да планират точно.

По желание на клиентите си можем да предложим и фискална митница в Полша, митническо представителство и допълнителна карго-застраховка. Приемаме всяка доставка лично и нашите служители винаги са в комуникация с клиентите. Това е нашето мото и го следваме стриктно в работата си", обобщава Димчо Димчев.