Airbus с предпазлива прогноза след загубата през 2020 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Airbus с предпазлива прогноза след загубата през 2020 г.

Главният изпълнителен директор Гийом Фори заяви, че прогнозират "поне" 566 доставки за 2021 г., колкото бяха и миналата година, когато производството е било с 40% под пика си

Airbus с предпазлива прогноза след загубата през 2020 г.

Приходите на авиопроизводителя са спаднали с 29%

2120 прочитания

Главният изпълнителен директор Гийом Фори заяви, че прогнозират "поне" 566 доставки за 2021 г., колкото бяха и миналата година, когато производството е било с 40% под пика си

© Reuters


Европейският производител на самолети Airbus спира изплащането на дивиденти за втора година и не прогнозира ръст в доставките за тази в сравнение с миналата. Компанията се готви за още по-несигурна външна и вътрешна среда заради кризата с коронавируса, след като обяви загуба през 2020 г., съобщава Reuters.

Конкурентът Boeing, потънал в проблеми заради заземяването на модела 737 MAX, благодарение на което Airbus си върна титлата на най-голям световен производител на самолети, все още не споделя подробни виждания за близкото бъдеще.

Анализаторите смятат, че умишлено предпазливата прогноза за доставки на Airbus се разминава с плановете на компанията да увеличи производството на самолети, макар и с по-бавни темпове от първоначално планираните. Главният изпълнителен директор Гийом Фори заяви, че прогнозират "поне" 566 доставки за 2021 г., колкото бяха и миналата година, когато производството е било с 40% под пика си. Действителният брой на доставените машини ще зависи от търсенето от страна на авиокомпаниите, а не от веригите за доставки или финансирането, добави той.

Сривът в търсенето от страна на превозвачите в световен мащаб остави близо 100 самолета в хангарите на Airbus, като в пика свободните машини бяха около 145. Но всеки спад на доставките при запазване на производството може да доведе до ново увеличение на неизползваеми самолети.

По-малка стойност на поръчките

В резултат на финансовите проблеми, с които се борят авиокомпаниите, Airbus намали със 100 млрд. евро (или 20%) стойността на поръчките до 373 млрд. евро. Докато кризата с коронавируса породи съмнения в способностите на авиокомпаниите да изпълняват договори, Airbus заяви, че намаляването отразява и необичайно ниския брой нови поръчки по време на кризата и отслабването на щатския долар.

Airbus отчете оперативна загуба 510 млн. евро за 2020 г., като ефект оказват разходите за преструктуриране и закриване на програмата за модела A380. Като цяло компанията не потъна в задължения, но намаляващото търсене от страна на авиопревозвачите намали приходите с 29% до 49.9 млрд. евро. Хеликоптерното подразделение на компанията се е справило по-добре.

За 2021 г. Airbus прогнозира коригирана оперативна печалба 2 млрд. евро. Повече от очаквания брой доставки на самолети през четвъртото тримесечие на 2020 г. помогна на Airbus да генерира 4.9 млрд. евро паричен поток, надхвърляйки целта си за тримесечието.

Европейският производител на самолети Airbus спира изплащането на дивиденти за втора година и не прогнозира ръст в доставките за тази в сравнение с миналата. Компанията се готви за още по-несигурна външна и вътрешна среда заради кризата с коронавируса, след като обяви загуба през 2020 г., съобщава Reuters.

Конкурентът Boeing, потънал в проблеми заради заземяването на модела 737 MAX, благодарение на което Airbus си върна титлата на най-голям световен производител на самолети, все още не споделя подробни виждания за близкото бъдеще.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK