Концесионерът на летище София няма да плаща такси първите 10 години
Огромната отстъпка с отлагането на плащане от 24.5 млн. евро на година е поискана от фонда Meridiam заради пандемията
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Бъдещият стопанин на летище София - фондът Meridiam, е поискал да не плаща концесионна такса през първите 10 години, а да я отмести за след 25 години. Причината е ковид кризата. Това беше съобщено от транспортния министър Росен Желязков в парламента.
Това означава концесионерът да си спести плащането от минимум 24.5 млн. евро (32% от приходите на година, но не по-малко то 24.5 млн. евро) към държавата. Предложението предвижда въпросните суми да бъдат заплатени в последните 10 години от 35-годишния договор, когато парите в голяма степен могат да бъдат изядени от инфлацията.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Предлагам концесията да е за 99 години и концесионната такса да се заплати през последната 99-та година.
Ако концесионера осъди България ЗА НЕДОСТАТЪЧНО ПРИХОДИ, можем да му събираме за по коледа и да му ги изплащаме за всяка нова година предварително.
След 25 години този инвестиционен фонд, избран за концесионер на Летище София, най-вероятно няма да съществува, тъй като средния живот на всеки инвестиционен фонд е около 30 години. Скандален избор на скандален кандидат, който не само че няма собствен опит в летищтния сектор, но няма и достатъчно пари, които да инвестира в развитието на софийското летище. А на всичкото отгоре, вече става кристално ясно, че бъдещия концесионер иска да прецака държавата по невероятно скандален начин, още дори преди концесията да е започнала. Това е корупция от зашеметяващи размери, за която в една нормална държава, се лежи в затвора доживот.
Информацията на г-н Желязков е подвеждаща.Защо сравнява проходите от преди 20 години а не от последните 3 ?
Взели сме около 16 милиарда заем, Ще ни събори ли още един милиард?
Можеше ли да поканим Германския оператор да управлява летището без Щтрабак и фонда?
Колко Българи ще си помислят че сделката е честна и в пола на България?
Летището е пристан за партийна номенклатура и приближени на ГЕРБ и напълно закономерно се управлява много зле. И понеже няма воля това да се промени, н дневен ред идва съмнителната концесия с неизвестен и съмнителен фонд. Тук мирише на корупция!
Няма по-мърляво летище на европейска столица.
А ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ се появи в списъка с отпуснати коронасубсидии
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159756969131189
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.