Новият брой:
Какво се случва в държавата

Концесионерът на летище София няма да плаща такси първите 10 години

Огромната отстъпка с отлагането на плащане от 24.5 млн. евро на година е поискана от фонда Meridiam заради пандемията

   ©  Георги Кожухаров
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Бъдещият стопанин на летище София - фондът Meridiam, е поискал да не плаща концесионна такса през първите 10 години, а да я отмести за след 25 години. Причината е ковид кризата. Това беше съобщено от транспортния министър Росен Желязков в парламента.

Това означава концесионерът да си спести плащането от минимум 24.5 млн. евро (32% от приходите на година, но не по-малко то 24.5 млн. евро) към държавата. Предложението предвижда въпросните суми да бъдат заплатени в последните 10 години от 35-годишния договор, когато парите в голяма степен могат да бъдат изядени от инфлацията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • a.i.
    • + 17

    Предлагам концесията да е за 99 години и концесионната такса да се заплати през последната 99-та година.
    Ако концесионера осъди България ЗА НЕДОСТАТЪЧНО ПРИХОДИ, можем да му събираме за по коледа и да му ги изплащаме за всяка нова година предварително.

    Нередност?
  • 2
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • + 18

    След 25 години този инвестиционен фонд, избран за концесионер на Летище София, най-вероятно няма да съществува, тъй като средния живот на всеки инвестиционен фонд е около 30 години. Скандален избор на скандален кандидат, който не само че няма собствен опит в летищтния сектор, но няма и достатъчно пари, които да инвестира в развитието на софийското летище. А на всичкото отгоре, вече става кристално ясно, че бъдещия концесионер иска да прецака държавата по невероятно скандален начин, още дори преди концесията да е започнала. Това е корупция от зашеметяващи размери, за която в една нормална държава, се лежи в затвора доживот.

    Нередност?
  • a.i.
    • + 16

    Информацията на г-н Желязков е подвеждаща.Защо сравнява проходите от преди 20 години а не от последните 3 ?
    Взели сме около 16 милиарда заем, Ще ни събори ли още един милиард?
    Можеше ли да поканим Германския оператор да управлява летището без Щтрабак и фонда?
    Колко Българи ще си помислят че сделката е честна и в пола на България?

    Нередност?
  • 4
    bluelagoon avatar :-|
    мики маус
    • + 14

    Летището е пристан за партийна номенклатура и приближени на ГЕРБ и напълно закономерно се управлява много зле. И понеже няма воля това да се промени, н дневен ред идва съмнителната концесия с неизвестен и съмнителен фонд. Тук мирише на корупция!
    Няма по-мърляво летище на европейска столица.

    Нередност?
  • 5
    nabludatel_en avatar :-|
    Наблюдател
    • + 1

    А ЛЕТИЩЕ ПЛОВДИВ се появи в списъка с отпуснати коронасубсидии
    https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10159756969131189

    Нередност?
Нов коментар