Бъдещият стопанин на летище София: Епидемията изтри 300 млн. евро от стойността концесията

Държавата помолила фонда Meridiam да преизчисли плащанията и да не се отказва. А вдигането на таксите за кацане не било съгласувано

Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор    ©  Велко Ангелов
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор    ©  Велко Ангелов

Покупка на фабрика на 9 септември, а не подарък от държавата. С това сравниха концесията на летище София от фонда Meridiam.

Подаръкът е одобреното искане на концесионера да отложи плащанията на годишните концесионни такси за първите 10 години от концесията за последните десет от 35-годишния договор. Той е предвидил (или поне беше предвидил) държавата да получава по-голямата от двете суми - 24.54 млн. евро, или 32% от приходите на година. Промяната означава отлагане на плащането на общо 245 млн. евро.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове