🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Бъдещият стопанин на летище София: Епидемията изтри 300 млн. евро от стойността концесията

Държавата помолила фонда Meridiam да преизчисли плащанията и да не се отказва. А вдигането на таксите за кацане не било съгласувано

Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор    ©  Велко Ангелов
Марко Росо, партньор във фонда Meridiam, директор "Глобално бизнес развитие" и член на надзорния съвет на "Соф кънект" - бъдещото дружество оператор    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Покупка на фабрика на 9 септември, а не подарък от държавата. С това сравниха концесията на летище София от фонда Meridiam.

Подаръкът е одобреното искане на концесионера да отложи плащанията на годишните концесионни такси за първите 10 години от концесията за последните десет от 35-годишния договор. Той е предвидил (или поне беше предвидил) държавата да получава по-голямата от двете суми - 24.54 млн. евро, или 32% от приходите на година. Промяната означава отлагане на плащането на общо 245 млн. евро.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zrm50638393 avatar :-|
    zrm50638393
    • - 1
    • + 9

    Тази сага явно има да се точи доста дълго време, докато концесионера извелече всички ползи за себе се. Пък и на всички е ясно кой е истинския концесионер .

    Нередност?
  • 2
    susedkata avatar :-|
    Любопитната Съседка
    • - 1
    • + 11

    Очевидно страхливата мутра Ал Тиквоне се е изплашил да подпише промяната на концесионния договор и го е оставил за след изборите, понеже дори и на него му е станало ясно че няма как да се замаже корупция от такива колосални размери. А пък ако има и съдебни обжалвания от другите кандидати (и с право), това означава, че Летище София скоро няма да бъде дадено на концесия. Чистачките на тоалетните и останалия безделен персонал на държавното летище в нашата столица могат спокойно да продължат да си пият кафето, докато стъписаните пътници се чудят къде са попаднали.

    Нередност?
  • 3
    svetlozar_savov avatar :-P
    SS
    • + 3

    Пари нема , действайте ...

    Нередност?
  • 4
    zmei.gorqnin avatar :-|
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    • + 7

    Леле, каква услуга ни правят тия, като поемат концесията!..
    Явно много сме им се молили ...

    Нередност?
  • 5
    aussie avatar :-|
    aussie
    • - 1
    • + 6

    Предполагам очакват да им целуваме ръцете тези пишман инвеститори. И като как реши че 300млн са изтрити заради пандемията при положение че тя ще свърши до края на годината а той още не е влязъл във владение. Що не се откаже тогава??? Има и други кандидати!!!
    Поредната корупционна сделка на ГЕРБ.

    Нередност?
  • 6
    hermes avatar :-|
    HERMES
    • + 1

    Никой не ги "бие" да купуват фабриката на 8-ми септември непременно. Има други кандидати. В частният бизнес ако нямаш финансов интерес просто се отказваш, а тук прозира нещо много по-дълбоко.

    Нередност?
Нов коментар