Бъдещият стопанин на летище София: Епидемията изтри 300 млн. евро от стойността концесията
Държавата помолила фонда Meridiam да преизчисли плащанията и да не се отказва. А вдигането на таксите за кацане не било съгласувано


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Покупка на фабрика на 9 септември, а не подарък от държавата. С това сравниха концесията на летище София от фонда Meridiam.
Подаръкът е одобреното искане на концесионера да отложи плащанията на годишните концесионни такси за първите 10 години от концесията за последните десет от 35-годишния договор. Той е предвидил (или поне беше предвидил) държавата да получава по-голямата от двете суми - 24.54 млн. евро, или 32% от приходите на година. Промяната означава отлагане на плащането на общо 245 млн. евро.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
Тази сага явно има да се точи доста дълго време, докато концесионера извелече всички ползи за себе се. Пък и на всички е ясно кой е истинския концесионер .
Очевидно страхливата мутра Ал Тиквоне се е изплашил да подпише промяната на концесионния договор и го е оставил за след изборите, понеже дори и на него му е станало ясно че няма как да се замаже корупция от такива колосални размери. А пък ако има и съдебни обжалвания от другите кандидати (и с право), това означава, че Летище София скоро няма да бъде дадено на концесия. Чистачките на тоалетните и останалия безделен персонал на държавното летище в нашата столица могат спокойно да продължат да си пият кафето, докато стъписаните пътници се чудят къде са попаднали.
Пари нема , действайте ...
Леле, каква услуга ни правят тия, като поемат концесията!..
Явно много сме им се молили ...
Предполагам очакват да им целуваме ръцете тези пишман инвеститори. И като как реши че 300млн са изтрити заради пандемията при положение че тя ще свърши до края на годината а той още не е влязъл във владение. Що не се откаже тогава??? Има и други кандидати!!!
Поредната корупционна сделка на ГЕРБ.
Никой не ги "бие" да купуват фабриката на 8-ми септември непременно. Има други кандидати. В частният бизнес ако нямаш финансов интерес просто се отказваш, а тук прозира нещо много по-дълбоко.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.